“مالیه‌گزیری جرم است و حتی سبب تقویت گروه‌های تروریستی می‌گردد”

به گزارش خبرگزاری وطن24، همایش افتتاح هفته مالیات با حضور عبدالقیوم رحیمی والی هرات و شماری از مقامات دولتی و اصناف امروز در هوتل صدف برگزار شد.

فایقه علیزاده مستوفی هرات، افزایش در عواید ملی و مصرف در بودجه را از دستآوردهای وزارت مالیه دانست و از جمع آوری مالیات و تأمین شفافیت درین پروسه ملی اطمینان داد.
عبدالقیوم رحیمی والی هرات، با بیان این مطلب که جمع آوری مالیات یک پروسه ملی است گفت: “حمایت ازین پروسه ملی سبب انکشاف اقتصادی می‌شود.”
والی هرات ضمن تشکر از همکاری و کمک کشورهای جهان در امور انکشاف افغانستان، افزود: “مالیه‌گریزی جرم است و حتی سبب تقویت گروه‌های تروریستی می‌گردد.”

والی هرات با مقایسه تخریبات و پیامدهای منفی فعالیت‌های تروریستی و اقدامات جنایتکارانه مافیای فرار عواید و مالیات گفت: “دزدان مالیاتی کسانی هستند که نظم را برهم می‌زنند و باید جلوی شان گرفته شود.”
آقای رحیمی بر فراهم سازی تسهیلات به پرداخت کننده گان مالیات و مبارزه با فساد نیز تأکید کرد و افزود فقر و فساد ارزش‌های ملی را هدف قرار داده اند و باید با آن مبارزه صورت گیرد همه ما باهم در برابر چالش‌ها مبارزه کنیم.

در جریان هفته روان قراراست با برنامه‌های متنوع رسانه‌ای و فرهنگی، تبلیغات صورت گیرد تا میزان حمایت شهروندان از مالیات‌دهی ارتقا پیدا کند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.