حدود 51 تُن مواد غذایی و داروی تاریخ گذشته در هرات آتش زده شد

حدود 51 تُن مواد غذایی و داروی تاریخ گذشته که طی ماه حمل سال جاری از تاسیسات غذایی و داروخانه‌های هرات جمع‌آوری شده بود، برای حریق به بیرون از شهر هرات متقل شد.

مسئولان اداره ملی دارو و غذا می‌گویند که نظارت از کیفیت مواد غذایی جدی است و جلوی واردات اقلام بی‌کیفیت به داخل کشور نیز 80 فیصد گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24ف مولوی رحمت‌الله رئوفی، معین اداره ملی دارو و غذا در سفری به هرات گفت: امروز(سه‌شنبه، 4 ثور) دست‌کم 51 تُن مواد غذایی که از 4 هزار و 500 تاسیسات مواد غذایی جمع‌آوری شده برای حریق به بیرون از شهر هرات مننقل می‌شود.

او گفت که این اقلام تنها طی ماه حمل سال جاری جمع‌آوری شده و روند نظارت از واردات در گمرکات جدی است.

او علاوه کرد که تنها از یک فابریکه بیش از 15 تن مواد غذایی بی‌کیفیت به ارزش 100 هزار یورو به دست آمده که این حرکت یک دست‌آورد مهم برای امارت اسلامی و مسئولین ولایتی اداره ملی دارو و غذا است.

فعالیت اداره ملی دارو بعد از روی کار آمدن حکومت سرپرست از کابل به 30 ولایت دیگر گسترش یافته و تمرکز بر ولایت‌های مرزی و صنعتی جدی‌تر است.

آقای رئوفی نیز گفت که در برخی ولایت‌ها تشیلات آمریت و در برخی ولایت‌ها در سطح ریاست اداره دارو و غذا فعال است و تیم‌های این ارگان نظارت و بررسی مداوم از کیفیت مواد غذایی و داروها از سطح بازارها دارند.

او گفت که طی ماه حمل سال جاری در کابل نیز 100 تُن مواد تاریخ گذشته که از مکان‌های مختلف به دتست آمده بود، حریق شده است.

با این حال، مردم خواهان دوام‌دار این پروسه اند. آنان می‌گویند اقلام بی‌کیفیت در بازارها کم‌تر شده اما به صورت کامل از بین نرفته است.

داروخانه‌داران هرات نیز می‌گویند که در حال حاضر کیفیت داروهای تولیدی و وارداتی در بازارهای هرات قناعت بخش است.

 

 

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.