امارت اسلامی به مناسبت 8 ثور: نمی‌گذاریم ثمرات جهاد مردم افغانستان ضایع شود

امارت اسلامی افغانستان در بیانیه‌ای به مناسبت هشتم ثور سالروز پیروزی مجاهدین علیه نظام تحت حمایت شوروی سابق، می‌گوید که هفتم ثور را محکوم می‌کند و هشتم ثور را ارج می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی امروز، روز شنبه (۸ ثور) به این مناسبت گفته که با تمام توان تلاش می‌کنند تا ثمره «قربانی‌ها و مبارزات» چندین ساله مردم ضایع نشود و «نظام اسلامی» به گونه‌ کامل نافذ شود.

مجاهد در این بیانیه نگاشته که امارت اسلامی کودتای ۷ ثور را محکوم می‌کند و ۸ ثور را ارج می‌گذارد و آن را روز آزادی کشور می‌داند.

در بیانیه‌ آمده است: «۴۶ سال قبل به تاریخ هفت ثور سال ۱۳۵۷ هجری شمسی چندتن ازکمونستان بیگانه‌پرور در افغانستان دست به کودتازدندوکشور مارابه گودال جنگ وبدبختی بزرگ سقوط دادند».

به گفته‌ مجاهد، «هشتم ثور ۱۳۷۱ روز کامیابی وآزادی ملت افغان است که قربانی‌های ملت مجاهدافغان نتیجه دادومردم وکشورما ازشرهیولای کمونیزم نجات یافتند».

در۸ثورسال ۱۳۷۱، مجاهدین پس از۱۴سال قدرت رادرافغانستان به دست گرفتند و آخرین دولت کمونیستی به رهبری داکتر نجیب‌الله سرنگون شد.

از این روز همه ساله در کشور بزرگداشت می‌شود.امروز نیز این مناسبت مهم تاریخی با حضور مقامات ارشد امارت اسلامی در کابل گرامی‌داشت شد.

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.