ولنتاین از غرب وارد شده، جز بی‌حیایی دیگر چیزی به بار نمی‌آورد

آقای شیرزادی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری وطن24 در مورد ولنتاین می‌گوید: “ولنتاین یک فرهنگ استفراغی غربی است که هیچ جایگاهی در فرهنگ و دین ما ندارد.”

او ترویج این فرهنگ در جامعه اسلامی را بد و اشتباه عنوان کرد.
آقای شیرزادی تاکید کرد که: “دوستداشتن انسان و محبت بین زن و شوهر در اسلام تأکید شده و فطرت انسان‌ها نیز چنین چیزی را می‌خواهد و اما عشقبازی های قبل از ازدواج و نا مشروع خطرات و نتایج بدی را به دنبال دارد که با فرهنگ و دین ما اصلا سازگار نیست و این فرهنگ بر می‌گردد به جامعه غرب و آمریکا.”

رئیس حج و اوقاف هرات پشت ترویج این در جامعه افغانی و اسلامی دست‌های بیرونی را می‌داند و می‌گوید عده‌ای می‌خواهند جامعه اسلامی را غرق به بد اخلاقی های خودشان بکنند.
وی از مردم و جوانان خواست که اگر واقعا خود را مسلمان می‌دانند اسلام از خود راه و روش مشخص دارد و از تمام فرهنگ‌های که در اسلام جایگاه ندارد دوری کنند.

در همین حال، محمد مطهری عالم دین و مؤسس مدرسه علمیه حجتیه در هرات نیز ترویج این فرهنگ در جامعه افغانی را تأسف بار و خطرناک می‌خواند.
او می‌گوید عشق های واقعی از نگاه دین اشکال ندارد بلکه توصیه به چنین عشق‌های نیز شده اما از روز ولنتاین سوءاستفاده های زیادی صورت می‌گیرد که با اسلامیت و انسانیت سازگاری ندارد.

روز ولنتاین یا روز عشق یا روز عشاق در فرهنگ مسیحی سده‌های میانه و سپس فرهنگ مدرن غربی روز ابراز عشق است که به صورت سالانه برگزار می‌شود.
این مناسبت هر سال در روز ۱۴ فوریه (۲۵ دلو) برگزار می‌شود.
سابقهٔ تاریخی روز ولنتاین به جشنی که به افتخار قدیس ولنتاین در کلیساهای کاتولیک برگزار می‌شد، باز می‌گردد.
روز ولنتاین برگرفته از سنن روم باستان و مسیحیت می‌باشد.
این ابراز عشق معمولاً با فرستادن کارت ولنتاین یا خرید هدایایی مانند گل سرخ انجام می‌شود.
با این تعریف از ولنتاین اما در سال‌های اخیر با وجود اینکه علمای دین مردم را توصیه به دوری از این فرهنگ می‌کنند روز ولنتاین در بزرگ شهرهای کشور اسلامی افغانستان به نحوی تجلیل می‌شود و برخی از این روز استقبال می‌کنند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.