فساد را در دوان ریاست جمهوری‌ام می‌پذیرم اما عامل فسادهای بزرگ آمریکا بود

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان در مصاحبه‌ای با روزنامه واشنگتن پست گفته است که ایالات متحده امریکا مسئول تمام رویدادها در افغانستان بود.

به گزارش خبرگزاری وطن24، به نقل از اسپوتنیک، حامد کرزی در این مصاحبه‌، امریکا را مقصر اصلی تمام رویدادها در افغانستان دانسته است.

او در مصاحبه با این روزنامه گفت: “جنگ در افغانستان، جنگ ما نبود. من در این جنگ در برابر شهرها و خانه های افغانستان با ایالات متحده شریک نبودم. از زمانی که فهمیدم جنگی که زیر پرچم پیروزی بر تروریسم به راه افتاده است در واقع در برابر مردم افغانستان انجام میشه، تغییر کردم”.

به گفته رئیس جمهور پیشین، اگر جانشین بعد از او، اشرف غنی کشور را ترک نمی‌کرد، ممکن بود افغانستان سقوط نکند.

وی بیان کرد: «دولت با فرار غنی همه چیز فرو پاشی کرد»

در همین حال، حامد کرزی از فساد به وجود آمده توسط امریکا در افغانستان در بخشی از گفتگوی خود در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست صحبت کرده است.

رسانه‌های فارسی زبان به نقل از واشنگتن پست نوشتند که حامد کرزی در این مصاحبه هم‌چنین مسئولیت تمامی رشوه ستانی‌ها را در دوران ریاست جمهوری‌اش به عهده گرفته اما عامل بخش بزگ آن را به آمریکایی‌ها نسیت داده است.

حامد کرزی عنوان کرده است که از زمانی که پی برد جنگ امریکا در افغانستاان علیه مردم افغانستان است، حمایت خود را از امریکا برداشته است.

او گفت: «به همین دلیل طالبان را «برادر» خطاب کردم.»

این درحالی است که این مصاحبه کرزی قبل از سفر وی به کشوری‌های امارات و ترکیه با روزنامه واشنگتن پست امریکا در کابل انجام شده است.

همچنین در این مصاحبه در مورد مسایل دیگر سیاسی هم صحبت کرده است.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.