آگاهان در هرات: ترافیک دیپلماتیک در کابل نشانه مثبت برای آینده سیاسی کشور است

کابل، پایتخت افغانستان این روزها شاهد تحرک شدید دیپلماتیک و حضور نمایندگان کشورهای مختلف جهان است. از ایران، روسیه و کشورهای آسیای میانه گرفته تا نمایندگان کشورهای مالزیا و هیئت سازمان همکاری‌های اسلامی.

کارشناسان سیاسی در هرات این سطح از ترافیک دیپلماتیک در کابل را نشانه تغییر مسیر افغانستان از حاشیه به متن دانسته و می‌گویند که افغانستان حالا به عنوان یک کشور مستقل در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده است.

محسن مبارز، فعال سیاسی در هرات در گفتگو با خبرگزاری وطن24 می‌گوید: «سیاست‌های تاثیرگذار و خوب امارت اسلامی با منطقه و جهان باعث شد که جهان راه تعامل و همکاری با افغانستان را در پیش بگیرند.»

به‌گفته او، کشورها به این موضوع پی برده‌اند که منافع شان در گرو پایداری امنیت در افغانستان تامین است و یکی از دلایل اصلی تلاش حکومت‌ها برای برقراری ارتباط سازنده با حکومت فعلی افغانستان همین موضوع است.

به بیان وی، با روند فعلی که سیاست خارجی افغانستان در پیش گرفته راه را برای حضور امارت اسلامی در سازمان ملل و دیگر سازمان‌ها فراهم می‌کند.

این درحالی است که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی نیز شب گذشته رفت و آمد هیئت‌های خارجی به کابل را نشانه مثبت خوانده و گفته که این وضعیت نشان دهنده به رسمیت شناخته شدن امارت اسلامی است.

مجاهد شب گذشته (چهارشنبه، ۵ ثور) در پیامی در ایکس نوشته است که در این اواخر کابل شاهد سفر شمار «زیادی» از نمایندگان دیپلماتیک و هیأت‌های خارجی است.

او افزوده است که از این میان، دیدار معاون سازمان همکاری‌های اسلامی و هیأت همراه‌اش و همچنین دیپلمات‌های کشورهای روسیه، مالیزیا، قزاقستان، ترکمنستان و اتحادیه اروپا با مقام‌های امارت اسلامی قابل توجه است.

سخنگوی امارت اسلامی گفته است: «برداشت بعضی‌ها که افغانستان دیگر منزوی و اقتصادش در حال خراب‌شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، این همه نادرست ثابت شد.»

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.