مردم هرات خواستار تامین امنیت و مجازات عاملان رویداد خونین مسجد امام زمان(عج) هستند

باشندگان هرات هم‌زمان با تشیع و خاکسپاری پیکرهای شهدای حمله تروریستی شب گذشته در شهرک اندیشه این ولایت از حکومت خواستند عاملان این رویداد را مجازات و به سزای اعمال شان برسانند.

آنان تاکید کردند که حکومت برای جلوگیری از ادامه این‌گونه حملات از جوانان هزاره و شیعه هرات در صفوف نیروهای امنیتی جذب کرده و در مناطق شان وظیفه دهد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، حجت‌الاسلام اکبری، عالم دین در مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای حمله مسجد امام زمان(عج) شهرک اندیشه گفت: «مردم انتظار دارند حکومت از آنها دلجویی کرده و حرف‌های شان را بشنود. مردم داغ دار شدند و خون کودکان و زنان شان در محراب مسجد ریخته شده است.»

آقای اکبری علاوه کرد که خواست مردم از حکومت مجازات عاملان این رویداد و دستگیری هرچه زودتر آنان است. حکومت باید مجازات سنگین برای عاملان این گونه حملات صادر کرده و آن را حضور مردم عملی کند.

از سویی‌هم، آقای علوی، باشنده محل و عالم دین می‌گوید که حمله شب گذشته زمانی رخ داد که نمازگزاران در حال ادای نماز عیشی بودند و هیچ وسیله دفاعی برای خود نداشنتد.

او گفت که پنج تن به شمول یک کودک سه ساله در این حمله شهید شده و سه تن دیگر نیز زخمی شدند.

یکی از زخمی‌های این رویداد نیز در وضعیت وخیم به سر می‌برد.

وی اضافه کرد که مهم‌ترین هدف دشمن از خلق این‌گونه حادثات ایجاد تفرقه و نفاق است و باید نسبت به وقوع آن هم مردم و هم حکومت هوشیار باشند.

آقای علوی از مردم خواست خون سرد باشند و درخواست‌های خود را به نهادهای امنیتی و محلی هرات ارجاع دهند.

عزیزالله غوری، وکیل گذر در شهرک اندیشه نیز گفت که چالش‌های امنیتی یکی پی دیگری دامن مردم را می‌گیرد که قطعا نگران کننده است.

حجت‌الاسلام اکبری، عالم دین نیز در ادامه با اشاره به حملات سال گذشته بالای عالمان دین گفت که یگانه راه معقول در حال حاضر استفاده از مردم برای تامین امنیت مناطق شان تحت نظارت نیروهای امارت اسلامی است.

وی گفت مردم شیعه و هزاره همواره مورد حملات خونین قرار گرفته اما این شهادت‌ها و این حملات عزم آنان برای ماندگاری و تلاش بیشتر و پاسداری از خون شهدا بیشتر می‌کنند.

با این حال، مسئولان محلی هرات ضمن محکومیت این حمله، وعده پیگیری و دست‌گیری زودهنگام عاملان حمله به نمازگران را داده اند.

مولوی نثار احمد الیاس، سخنگوی والی هرات گفت که بررسی‌ها برای دستگیری عاملان این رویداد جریان دارد و به زودترین فرصت انجام می‌شود.

این در حالی است که حمله شب گذشته با واکنش‌های تند داخلی و خارجی مواجه شده است.
سفارت ایران در کابل، هیئت معاونیت سازمان ملل متحد، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان، عبدالطیف نظری، معین وزارت اقتصاد امارت اسلامی و داکتر عبدالله عبدالله این حمله را نکوهش کرده‌اند.

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.