سیاست‌مدار روسی می‌گوید اتحادیه اروپا فرو می‌پاشد و آمریکا تجزیه

 

معاون شورای امنیت ملی روسیه سال 2023 را سال پرچالش برای کشورهای غربی خوانده و پیش‌بینی کرد که اتحادیه اروپا فرو می‌پاشد و آمریکا هم تجزیه می‌شود.

او این پیش‌بینثی‌ها در آستانه سال نو میلادی کرده بود و در آن به‌رغم ردیف کردن چالش‌های بزرگ برای غربی‌ها، برای آنان آرزوی سال خوب کرده هم کرده بود.

خبرگزاری وطن24 – بین‌الملل، وی روز دوشنبه (۲۶ دسامبر) در کانال تلگرامی خود فهرستی ۱۰ نکته‌ای را از پیش‌بینی آینده‌نگرانه خود ارائه کرد که شامل قیمت ۱۵۰ دلاری نفت به ازای هر بشکه و ۵ هزار دلاری گاز در هر هزار متر مکعب می‌شود.

دیمتری مدودف، رئیس جمهوری پیشین و معاون فعلی شورای امنیت ملی روسیه هم‌چنین پیش‌بینی کرد که در سال 2023 میلادی برتانیا دوباره به اتحادیه اروپا می‌پیوندد ولی بر اثر چالش‌ها و اختلاف‌ها اتحادیه اروپا فرو می‌پاشد.

برتانیا در سال 2020 و در دوران صدارت بوریس جانسون و طی یک همه‌پرسی از اتحادیه اروپا جدا شد.

از آن زمان چالش‌های اقتصادی و اختلافات جدی بین این کشور و اتحادیه اروپا هر روز بیشتر از گذشته شده؛ از جانبی‌هم، برتانیا با مشکلات جدی سیاسی هم مواجه بوده و طی یک سال چند نخست وزیر تبدیل کرده است.

در ادامه پیش‌بینی‌های مدودف نسبت به وضعیت غرب در سال 2023 آمده که همچنین تسخیر مناطق غربی اوکراین سابق توسط لهستان و مجارستان، ایجاد رایش چهارم بر اساس آلمان و اقمار متحدش و متعاقب آن جنگ این اتحادیه با فرانسه و به دنبال آن تجزیه اروپا و تقسیم جدید لهستان هم جز اتفاقاتی است که برای غرب به پیش خواهد آمد.

به گفته مدودف، یک مدخل جداگانه به ایرلند شمالی اختصاص داده می‌شود که باعث جدایی آن از بریتانیا و پیوستنش به جمهوری ایرلند می‌شود.

خبرگزاری فارس ایران به نقل از خبرگزاری تاس روسیه نوشته که این پیش‌بینی همچنین شامل جنگ داخلی در ایالات متحده، تبدیل کالیفرنیا و تگزاس به کشورهای مستقل، انتخاب ایلان ماسک به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا و رد دلار و یورو به عنوان ارزهای ذخیره جهانی هم می‌شود.

این پیش‌بینی درحالی صورت می‌گیرد که در حال حاضر روسیه و اوکراین در جبهات جنگی مصروف جنگ اند.

روسیه غرب و در راس آن آمریکا را متهم می‌کند که تلاش دارد دامنه جنگ را افزایش داده و ناتو را عملا وارد درگیری با روسیه کند.

از سویی‌هم، سازمان ملل و شماری از سیاست مداران جهان از آن‌چه احتمال گسترش جنگ و به خطر افتادن امنیت جهان می‌دانند به طرف‌های جنگ در اوکراین تاکید کرده که راه گفتگو و صلح را در پیش بگیرند.

در هفته‌های اخیر برخی سیاست‌مداران اروپایی از طولانی شدن جنگ اوکراین نگرانی کرده و تاکید کرده که باید ضمانت امنیتی به روسیه داده شود و نگرانی‌های آنان درک شود.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.