بازدید سرمفتش وزارت دفاع از ولایت هرات

رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات همراه سرمفتش وزارت دفاع کشور به هدف بازدید و بررسی، از تلویزیون ملی، منظر جهاد و فرهنگ سرای استاد بهره دیدن کردند.

به گزارش خبرگزاری جمهور، مولانا نعیم الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات در جریان بازدید از رادیو و تلویزیون ملی هرات بیان کرده که بخش‌های مختلف اطلاعات و فرهنگ هرات توان ساخت فیلم و تائتر برای جایگزین فیلم‌های خارجی را دارند.

وی از مقامات مرکزی امارت اسلامی افغانستان در خواست کرده که توجه بیشتری نسبت به هنرمندان تئاتر و فیلم ساز این ولایت داشته باشند.

در این دید و بازدید‌ها سرمفتش وزارت دفاع از فرهنگ سرای استاده بهره، منظر جهاد هم بازدید داشته است.

حبیب الله حبیبی، آمر رادیو و تلویزیون ملی هرات پیرامون پالیسی نشراتی و نشر برنامه‌های تولیدی این آمریت معلومات داده و افزود که این آمریت تمام دست آوردها و فعالیت‌های ادارات و مشکلات مردم را طبق اصول مسلکی به نشر می‌رساند.

در ادامه، استاد ولی شاه بهره، مسئول فرهنگ‌سرای استاد عبدالواحد بهره می‌گوید: “این فرهنگ‌سرا در قسمت جمع آوری و حفظ آثار فرهنگیان صد سال اخیر تلاش کرده و همه روزه به روی بازدید کنندگان باز است.”

همچنین، مسئول موزیم جهاد در هرات می‌گوید آثار این موزیم به صورت درست و معیاری نگهداری می‌شود.

او در این دیدار از مقامات خواهان اختصاص دادن چند محافظ برای امنیت و حفظ موزیم شد.

با این همه، مفتی لطف‌الله حکیمی، سرمفتش وزارت دفاع کشور ضمن ابراز قدردانی از کارکردهای فرهنگی ریاست اطلاعات فرهنگ و آمریت رادیو و تلویزیون محلی ولایت هرات بر اهمیت کارهای فرهنگی، اجتماعی تاکید کرده است.

سرمفتش وزارت دفاع کشور بعد از بازدید از ولایت هرات، این ولایت را به عنوان شهر فرهنگی و اجتماعی یاد کرده و گفته که باشندگان ولایت هرات همواره در قسمت کارهای فرهنگی برای افغانستان الگو بوده‌اند.

با این همه، در گذشته هم مقامات امارت اسلامی برای حل چالش و مشکلات هرات به این ولایت سفر داشته و از بخش‌های مختلف بازدید کرده‌اند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.