فراغت 54 طلاب خانم از مدرسه علمیه عترتیه هرات

هم‌زمان با ولادت حضرت مهدی موعود (عج) حدود 54 طلبۀ خانم از مدرسه علمیه عترتیه هرات سند فراغت به دست آوردند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، حجت‌الاسلام محمد جواد رجب‌زاده، می‌گوید این تعداد طلبه حدود پنچ سال علوم حوزوی را فرا گرفته و امروز در سطح بالایی از علوم حوزوی فارغ شده‌اند.

به گفته آقای رجب‌زاده، این تعداد طلبه‌ی فارغ شده در بخش‌های تحقیق، علوم نحو و صرف و مسایل فرهنگی و احکام مهارت کافی کسب کرده‌اند.

این عالم دین می‌افزاید که تلاش مسئولان مدرسه علمیه عترتیه این بوده تا با نهادینه ساختن فرهنگ اهلبیت و تربیت نسل حوزوی، طی سال‌های متوالی جهت مقابله با جنگ نرم مبارزه هدف‌دار انجام دهند.

از جانبی‌هم، ماریا صفوی‌زاده، مسئول اجرایی مدرسه علمیه عترتیه می‌گوید فراغت این تعداد طلبه‌ی خانم بعد از پنچ سال فراگیری علوم حوزوی در واقع به ثمر نشستن تلاش تمامی اساتید و مسئولان مدرسه عترتیه بوده است.

او گفت همه‌ی این افراد با توانایی‌های بالا و با درک درست از مسایل دینی وارد جامعه خواهند شد.

همچنین، نرگس محمدی، از طلبه‌های دانش‌آموخته در مدسه علمیه عترتیه با ابراز خرسندی از تحصیل در حوزه علمیه عترتیه گفت که وی با حمایت خانواده و مسئولان مدرسه علمیه عترتیه توانست پنچ سال علوم حوزوی را فرا بگیرد و امروز فارغ شود.

او اضافه کرد که فراگیری علوم دینی و حوزوی، علاوه بر آگاهی با مسایل دینی یک ضرورت برای تمامی جوانان به شمار می‌رود که حداقل در آشنایی با اندیشمندان اسلامی توانایی داشته باشند.

مدرسه علمیه عترتیه یکی از مدارس بزرگ دینی هرات است که در آن ده‌ها طلبه‌ی دختر مصروف فراگیری علوم حوزوی هستند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.