بعد از جنگ، فقر تهدیدی برای جان بیجاشدگان غور

شدت ناامنی‌ها در ولایت غور باعث آواره شدن صدها خانواده از مناطق مختلف این ولایت به مرکز شهر شده‌اند.

احمد ولایتی عضو شورای ولایتی غور به خبرگزاری وطن24 گفت: “جنگ و ناامنی باعث شده، دست کم هزار خانوار از مناطق مختلف غور به شهر فیروزکوه پناه آورند.”

به بیان وی این خانواده‌ها همه‌گی در مناطق مسکونی شان دارای زمین و املاک خصوصی بودند اما وسعت ناامنی باعث شد، آوارگی را به جای نشستن در سایه جنگ که هر روز از آنان قربانی می‌گرفت، قبول کنند.

آقای احمد می‌افزاید “اما اکنون این خانواده‌های بیجاشده در وضعیت بدی اقتصادی به سر می‌برند و حالا به جای جنگ، گرسنگی جان آنان را تهدید می‌کند.”

او می‌گوید این بیجاشدگان در کنار اینکه به مناطق شان از ترس جنگ راه بازگشت ندارند به دیگر ولایات هم بخاطری ضعف اقتصادی کوچ نمی‌توانند.
وی تاکید می‌کند “در صورت بی توجهی نسبت به این مساله، شاهد بحران بزرگ در غور خواهیم بود.”

در همین رابطه یکی از فعالان مدنی غور که نمی‌خواهد اسمی از وی برده شود می‌گوید: خانواده‌های که در مرکز غور بیجاشده‌اند، همه‌گی از لحاظ اقتصادی وضعیت بدی را می‌گذرانند.

او علاوه می‌کند این فامیل‌ها همچنین از داشتن مکان بود و باش مناسب هم محروم می‌باشند و اکثریت‌شان در خانه‌های “بدون سقفی زندگی می‌کنند که هیچ مقاومتی درمقابل برف و باران در ایام زمستان نخواهند داشت.”

در این رابطه با تماس‌های مکرر نتوانستیم دیدگاه مسئولان محلی غور را داشته باشیم.

بحران ناامنی در چند سال اخیر باعث آواره شدن هزران خوانواده از ولایات ناامن کشور به شهر‌های بزرگ و پر جمعیت شده است.

در این میان غور که از لحاط وضعیت امنیتی در شرایط بدی به سر می‌برند تعدادی زیادی بیجا شده به مرکز این ولایت و ولایت‌های همجوارش دارد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.