نان خشک از طریق نانوایی‌ها به مردم نیازمند توزیع می‌شود

رییس جمهور غنی در پیامی جدید گفت که توزیع نان خشک از طریق نانوایی‌ها آغاز می‌شود.

آقای غنی شب گذشته در یک پیام ویدیویی گفت که با توجه به اقتصاد بد ناشی از شیوع ویروس کرونا، به تمام ادارات دولتی هدایت داده تا توزیع نان خشک را از طریق نانوایی‌ها آغاز کنند.

این برنامه وسیع سر از امروز چهارشنبه (10 ثور) از کابل آغاز می‌شود و در نظر است این برنامه تا پایان هفته جاری در شهرهای هرات، مزارشریف، قندهار و جلال آباد آغاز گردد و همچنین بزودی تمام ولایت‌ها از این برنامه مستفید خواهند شد

رییس جمهور از علمای کرام، شهردارها، وکلای گذر، بزرگان قومی، نهادهای مدنی و شخصیت‌های بانفوذ کشور خواسته تا در تهیه فهرست افراد نیازمند و مستحق دولت را یاری رساند.

آقای غنی افزوده، مشکلات اقتصادی که آفت کرونا به وجود آورده، با توزیع نان خشک به مردم حل نمی‌شود؛ بناً دولت ده‌ها برنامه اساسی مانند، ساختن بندهای آبگردان،  پروژه‌های زودثمر زراعتی واحداث سرک‌های روستایی را روی دست دارد.

او گفت: “با تمام مشکلات وتنگناهایی که آفت کرونا ایجاد کرده است،  بازهم برنامه‌های ما طوری تدوین گردیده که کسر بودجه را به حداقل برساند و یا صفر سازد؛  این برنامه‌ها در محور ظرفیت‌های داخلی و منابع جهانی ایجاد گردیده‌اند.”

رییس جمهور تاکید کرده که مردم افغانستان را در روزهای آینده از آغاز این برنامه‌ها آگاه خواهد ساخت.

به گفته او، تا زمانی‌که این پروژه‌ها را طرح و راه اندازی نکرده بود. هرلحظه خود را در جایگاه بی‌بضاعت ترین‌های وطن فکر می‌کرد و قرار می‌داد.

او ابراز امیدواری کرده که با آغاز این طرح‌ها، دولت بتواند در پرسازی دسترخوان مردم تا حدی که توان دارد گام‌های عملی بردارد.

این در حالی است که به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اکثر شهرهای کشور از بیش از یک و نیم ماه به این طرف در وضعیت قرنطینه قرار دارند و این مساله بسیاری از شهروندان کشور(بیش از 60 درصد مردم) به ویژه کارگران روز مزد را با فقر شدید مواجه کرده‌است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.