یک فرمانده نیروهای منطقوی در بادغیس با چهار سربازش در حمله طالبان جان باخت

منابع در ولایت بادغیس می‌گویند یک فرمانده نیروهای محلی به همراه چهار سربازش، در ولسوالی آبکمری این ولایت در درگیری با گروه طالبان کشته شدند.

عزیز بیک، رئیس شورای ولایتی بادغیس به سایت خبری وطن24 گفت: این حادثه شب گذشته (شنبه، 15 جوزا) زمانی رخ داد که گروه طالبان حمله تهاجمی بالای بیز نیروهای منطقوی در ولسوالی آبکمری انجام دادند.

به بیان وی فرمانده “بسم‌الله خان” از فرماندهان نامدار محلی در ولسوالی آبکمری که سال‌ها در مقابل حملات طالبان ایستادگی کرد، در این درگیری با چهار سربازش جان باخت.

او می‌گوید در حال حاضر در این ولسوالی نسبتا هرج و مرج ایجاد شده و طالبان کنترل بخش‌های از این ولسوالی را به دست گرفته‌اند.

او اضافه می‌کند اداره محلی بادغیس در راستای انتقال نیروهای امنیتی  بیشتر به این منطقه تا کنون کوتاهی کرده و این مساله نیروهای مستقر در آن ولسوالی را مجبور به عقب نیشینی از بخش‌های این ولسوالی کرده‌اند.

او گفت این نیروها به دولت ضرب‌الاجل چند روزه تعیین کرده تا در راستای عقب راندن طالبان کاری کند، در غیر آن آبکمری به دست طالبان خواهد افتاد.

در همین حال، حسام‌الدین شمس، والی بادغیس کشته شدن فرمانده نیروهای منطقوی را تائید می‌کند.

به بیان وی شب گذشته فرمانده “بسم‌الله” از فرماندهان منطقوی به همراه دو سرباز دیگر در اثر حمله طالبان جان باختند.

به بیان در این حمله یک پایگاه نیروهای منطقوی تخریب شده و در دیگر بیزها نیروهای امنیتی حضور دارند و در مقابل حملات طالبان آمادگی دارند.

این درحالیست که روز گذشته در اثر انفجار ماین کنارجاده‌ای در این ولسوالی، 11 غیر نظامی جان باختند.

در بین کشته شدگان زنان و کودکان هم شامل بودند.

 

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.