نیروهای قرارگاه تحت محاصره ارتش در بالامرغاب بادغیس آب و نان کافی ندارند

عبدالله افضلی، معاون شورای ولایتی بادغیس به خبرگزاری وطن24 گفت: از چند روز به این طرف حملات طالبان و انداخت‌های آنان بر این قرارگاه شدت یافته و به این نیروها تلفات وارد کرده است.

به بیان وی، همزمان با آغاز موج جدید نبردها، مسیر اکمالات و مواد غذایی قرارگاه ارتش که در مرکز بالامرغاب موقعیت دارد بسته شده و دسترسی این نیروها به تمام ضروری قطع شده است.

معاون شورای ولایتی بادغیس وضعیت در این قرارگاه را بحرانی عنوان کرد و سرنوشت نیروهای گیر مانده در آن را نگران کننده خواند.

افضلی حملات هوایی هفته پیش بر مواضع طالبان در اطراف قرارگاه ارتش در مرکز بالامرغاب را نیز بر روند مسدود بودن مسیرهای اکمالاتی آن بی‌تأثیر دانسته و یادآور شد که پیکرهای شماری از نیروهای جان باخته چند روز است که به همین دلیل انتقال نیافته‌اند.

همزمان با این درگیری‌ها فرمانده پایگاه ارتش غرب کشور هم برای بررسی اوضاع وخیم بالامرغاب بادغیس به این ولایت سفر کرده است.

فضل محمد جنبش، فرمانده پایگاه ارتش 207 ظفر قرار است در این سفر برای پایان دادن به محاصره چند روزه نیروهای ارتش در بالامرغاب چاره اندیشی کند.

هرچند هنوز مشخص نیست که به این منظور چه اقدامی خواهد شد اما به گفته مقام‌ها اقدام عملی صورت خواهد گرفت.

نیروهای امنیتی و دفاعی امسال سخت‌ترین روزها را طی سال اخیر در بالامرغاب سپری کردند و نزدیک به چهار ماه در محاصره طالبان قرار داشتند.

این نیروها تلفات چشمگیری را نیز در این مدت متحمل شدند. 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.