متقی: مبارزه مردم فلسطین قانونی و شرعی است

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی روز گذشته (شنبه، 2 جدی) در کنفرانس سیاسی و مشورتی درباره فلسطین در تهران از تمام کشورهای اسلامی و عربی خواست که در پایان دادن به کشتار مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، امیرخان متقی در کنفرانس بین‌المللی تهران درخصوص فلسطین در سخنانی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در طول بیش از دو ماه گذشته علیه مردم غزه گفت: تاکنون بر اساس این جنایت‌ها بیش از ۲۰ هزار نفر انسان کشته شده است که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند.

وی افزود: نیاز است که جهان اسلام یکپارچه و متحد صدای مردم فلسطین را در عرصه جهانی مطرح کند و در راستای دفاع از ملت فلسطین تلاش بیشتری کند.

متقی با بیان اینکه در حال حاضر به نوعی شاهد نسل کشی در غزه هستیم، در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: «کشور ما افغانستان بعد از چهار دهه تهاجمات بیگانه و رها شدن از اشغالگری آمریکا و ناتو اکنون به سوی امنیت و ثبات حرکت می‌کند ولی به بهانه حقوق بشر مورد تحریم قرار گرفته است و اینها همه نمونه‌ای از معیارهای دو گانه در نظم کنونی جهان است».

وی با بیان اینکه امارت اسلامی از دل مردم افغانستان برخاسته است و توانسته به یک اشغالگری ۲۰ ساله پایان دهد، گفت: «ما امروز درد و رنج مردم فلسطین را بیش از همه درک و حس می‌کنیم».

وزیر خارجه حکومت با تاکید بر اینکه موضوع فلسطین یک موضوع عربی، اسلامی و انسانی است، گفت: «ما از کشورهای تاثیرگذار در عرصه جهانی می‌خواهیم که نقش منصفانه‌تری در ارتباط با تحولات غزه ایفا کنند و به جنایت‌هایی که علیه مردم فلسطین در حال انجام است توجه داشته باشند».

او همچنین تاکید کرد: جهان اسلام باید یکپارچه و متحد صدای مردم فلسطین و خواسته آنها را در عرصه جهانی مطرح کند.

صحبت‌های امیرخان متقی در کنفرانس سیاسی و مشورتی فلسطین در تهران

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.