عبدالطیف نظری در هرات: ناامنی در کشور خواست دشمنان مردم افغانستان است

معین مسلکی وزارت اقتصادی کشور در میان نمازگزارن و عالمان هرات گفت که دشمن با انجام توطئه‌ها و حملات تروریستی به دنبال عملی کردن نقشه‌های بزرگ خود در افغانستان و منطقه می‌باشد.

عبدالطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد کشور روز گذشته (جمعه، 1 جدی) در سفری به ولایت هرات در میان نمازگزارن و عالمان دین در منطقه جبرئیل هرات گفت: از گذشته تا کنون به دلیل اهمیت بالای ژئوپولتیکی افغانستان دشمن برای رسیدن به اهداف خود در منطقه و فرا منطقه دست به توطئه و نفاق افکنی در کشور زده است.

او افزود چند کشور مختلف که با مردم افغانستان و امت اسلامی دشمنی دارند در حکومت گذشته، توطئه‌های مختلفی انجام می‌دادند و با ترور شخصیت‌های مطرح قومی و مذهبی به دنبال چند دستگی در بین مردم افغانستان بوده و هم‌چنان هستند.

این مقام اضافه کرد که با روی کار آمدن امارت اسلامی، افغانستان در سیاست خارجی و داخلی خود مستقل می‌باشد اما دشمن مردم افغانستان حالا با وضع تحریم‌های اقتصادی و سیاسی در تلاش رسیدن به اهداف خود در این کشور و منطقه می‌باشد.

به گفته وی، دشمنان افغانستان برای رسیدن به اهداف خود از طروق مختلف وارد عمل می‌شوند یکی از آنان نفاق افکنی و چند دستگی مردم کشور است.

او بیان کرد دشمنان افغانستان به دنبال کوچک کردن جغرافیایی کشور و همچنین در صدد عدم پیشرفت و آبادی افغانستان اند تا به اهداف خود برسند. «یک افغانستان ناامن خواست اصلی دشمنان این سرزمین هستند.»

آقای نظری عنوان کرد ترورهای اخیر در هرات نیز از سوی دشمنان مردم افغانستان انجام شده و اهداف خبیثانه از جمله ایجاد چند دستگی در میان مردم در پشت آن بوده است. وی تاکید کرد که مردم باید آگاه و هوشیار باشند، دشمن می‌خواهد مردم افغانستان را چند دسته و اتفاق و وحدت مردم کشور را برهم زند.

او در ادامه صحبت‌های خود گفت امارت اسلامی با اراده محکم و جدیت کامل در برابر دشمنان افغانستان ایستادگی می‌کند و اقدامات دشمن را ریشه‌کن خواهد کرد.

صحبت‌های تکمیلی در کلیپ صوتی از عبدالطیف نظری، معاون مسلکی وزارت اقتصاد کشور

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.