نظری: ارتباط و همکاری دانشگاه‌ها با حکومت نقش موثری در توسعه کشور ایفا می‌کند

معین مسلکی وزارت اقتصاد کشور در نشستی در دانشگاه هرات گفت که دانشگاه‌ها نقش موثری در توسعه و بیشرفت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور ایفا می‌کنند.

روز گذشته (شنبه، 2 جدی) نشستی در سالون کنفرانس دانشگاه هرات با حضور معین مسلکی وزارت اقتصاد، استادان و مسئولان این دانشگاه برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری وطن24، عبدالطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد کشور در این نشست گفت: «دانشگاه‌ها نقش به سزایی در توسعه و پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ایفا می‌کنند».

او اضافه کرد که دانشجویان که از دانشگاه به عنوان افراد متخصص و تحصیل کرده فارغ می‌شوند، می‌توانند افغانستان را به یک کشور مهم از نگاه اقتصادی مبدل سازند.

آقای نظری در ادامه گفته که همکاری و ارتباط میان مراکز تحصیلی و حکومت زمینه‌ساز انتقال دانش، تکنالوژی و توسعه نوآوری‌ها در رشد و ترقی کشور خواهد شد.

وی تاکید کرد برای توسعه و رشد کشور لازم است که دانشگاه و مراکز تحصیلی با حکومت ارتباط مستحکمی داشته باشند.

از سویی هم، مولوی عبدالغفار، رئیس دانشگاه هرات و نقش نهادهای علمی را در توسعۀ اقتصادی و اجتماعی جامعه موثر و کلیدی برای رشد دانسته است.

همچنین رئیس دانشگاه هرات گفت که ارتباط نهادهای علمی و وزارت اقتصاد در بهبود وضعیت اقتصاد کشور موثر و تاثیر گذار است.

این در حالی است که معین مسلکی وزارت اقتصاد کشور در سفری که به ولایت هرات داشته تا کنون با مسئولان هرات دیدار داشته و درمورد موضوعات مختلف گفتگو کرده است.

پیش از این هم، مقامات بلند پایه کشور به ولایت هرات به دلیل راه اندازی پروژه‌های مهم اقتصادی به این ولایت سفر کرده بودند.

 

 

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.