مبارزه امارت اسلامی با مواد مخدر را نمی توان انکار کرد

آلودگی محیط زیست و استفاده گسترده از مواد مخدر چالش‌هایی است که کل جهان را تهدید می کند و تقریباً همه موجودات زنده تحت تأثیر آن قرار دارند. اگرچه کشورهای بزرگ بین المللی برای مبارزه با این مشکلات نشست های بین المللی تشکیل می دهند. اما اگر فراتر از مبارزه لفظی نگاه دقیق‌ تری داشته باشیم، همین کشورها عامل آلودگی محیط زیست و تولید گسترده مواد مخدر برای منافع خود هستند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، به نقل از نن تکی آسیا، دو دهه پیش که امریکا و ناتو برخلاف تمام قوانین بین المللی به افغانستان حمله کردند، علاوه بر مشکلات دیگر، سوغات تولید مواد مخدر و اعتیاد را نیز برای ملت افغانستان آوردند. در تمام دوران بی رحمانه اشغال، افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان شناخته می‌شد و در این مدت حدود چهار میلیون نفر به شمول زنان و کودکان در این کشور به مواد مخدر معتاد شدند.

همه‌ این موضوعات اتفاقی نبود، طبق یک برنامه منظم، به نفع خودشان پیش می‌رفت. پس از حاکمیت جدید، علاوه بر فساد اداری و مشکلات اقتصادی، تولید و استعمال گسترده مواد مخدر نیز از مشکلات جدی امارت اسلامی بود، اما خوشبختانه امارت اسلامی در این زمینه تصمیم قاطعی اتخاذ کرد. کشت خشخاش در سراسر کشور غیرقانونی بوده و تولید، قاچاق و استعمال هر نوع مواد مخدر را ممنوع کرده است.

اگرچه برخی از سازمان‌‌ها و رسانه‌های بین المللی به طور گسترده شایعاتی را برای بدنام ساختن امارت اسلامی منتشر می کنند، مبنی بر اینکه قاچاق و کشت مواد مخدر افزایش یافته است، اما اقدامات قاطع امارت اسلامی و مبارزه با مواد مخدر، تعهد به این مبارزه چیزی بود که در مدت زمان بسیار کوتاه نتایج مثبتی فراتر از انتظار حاصل شد، بنابراین تعهد و مبارزه امارت اسلامی با مواد مخدر قابل انکار نیست.

تحقیقات اخیر یک بنیاد بریتانیایی نشان می‌دهد که قاچاق مواد مخدر در افغانستان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و در هلمند که یکی از ولایات بزرگ تولید کننده مواد مخدر بود، این میزان ۹۹ درصد کاهش یافته است. در عین حال یکی از افسران سابق مبارزه با مواد مخدر با تمجید از این اقدام قاطع امارت اسلامی ابراز امیدواری کرد که با کاهش کشت خشخاش، میزان قاچاق هروئین و جرائم اجتماعی نیز کاهش چشمگیری داشته باشد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.