زیان‌‌های وارد شده به ساختمان مدیریت مخابرات اسلام قلعه یک میلیون دالر می‌باشد

مسئولان ریاست مخابرات هرات می‌گویند با ازبین بردن ساختمان مدیریت مخابرات اسلام قلعه توسط طالبان یک میلیون دالر زیان مالی به تأسیسات این شبکه وارد شده است.

قابل ذکر است که دو روز پیش مخالفان مسلح دولت ساختمان مدیریت مخابرات اسلام قلعه را کاملا ازبین بردند.

عاشق‌الله علیزی، رئیس مخابرات و تکنولوژی معلوماتی هرات به سایت خبری وطن24 گفت: بعد از این که مخالفان مسلح دولت ساختمان مدیریت مخابرات اسلام قلعه را تخریب کردند مردم هم تجهیزات مخابراتی در دزدیدند.

وی بیان داشت با ویران شدن ساختمان مدیریت مخابرات اسلام قلعه نه‌تنها هرات بلکه‌‌ ولایت‌‌های حوزه غرب با سرعت پائین انترنت مواجه شده است.

او یادآور شد امیدوار نیست که در روزهای آینده فعالیت مدیریت مخابرات اسلام قلعه دوباره به حالت عادی برگردد.

رئیس مخابرات و تکنولوژی معلوماتی هرات افزود قبلا نگرانی‌هایش را با اداره محلی و فرماندهی پولیس این ولایت در میان گذشته بود.

آقای علیزی در ادامه تأکید کرد خواست این اداره ایجاد یک پوسته امنیتی در نزدیک مدیریت مخابرات اسلام قلعه بود اما این پیش نهاد از طرف فرماندهی پولیس هرات رد شد.

او علاوه کرد مسئولان فرماندهی پولیس گفته بودند نیروهای امنیتی با گزمه‌های شان آماده تأمین امنیت مدیریت مخابرات اسلام قلعه هستند اما پوسته امنیتی را در این منطقه ایجاد کرده نمی‌‌‌توانند.

در این زمینه نتوانستیم دیدگاه مسئولان فرماندهی پولیس هرات را به دست آوریم.

به بیان او هم اکنون همه آنتن‌های مخابراتی در هرات زیر تهدیدات بلند امنیتی قرار داشته و روز گذشته هم یک پایه آنتن شرکت سلام در ولسوالی فرسی توسط طالبان تخریب شد.

این مقام اداره مخابرات هرات تأکید کرد آنتن‌های مخابراتی در ولسوالی‌های گلران، فرسی، غوریان، شیندند زیر تهدیدات بلند امنیتی می‌‌‌باشد.

او برای جلوگیری ازبین بردن پایه آنتن‌های مخابراتی را صحبت از طریق بزرگان قوم و موی سفیدان محل عنوان کرد.

وی علاوه کرد با زور نمی‌شود تأمین امنیت پایه آنتن‌های مخابراتی را گرفت و باید این چالش از طریق گفتگو حل شود.

این قدام مخالفان مسلح دولت نگرانی باشندگان هرات را در پی داشته و خواهان توقف حملات این گروه بالای تأسیسات عام‌المنفعه شدند.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.