سفر هئیت تجارتی ترکمنستان به هرات؛ مرمر هرات به ترکمنستان صادر می‌شود

هیئت بلند پایه ترکمنستان امروز وارد هرات شده و به هدف عقد قراردادهای تجارتی میان دو کشور با مقامات محلی این ولایت دیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، هیئت بلند پایه تجارتی و اقتصادی دولت ترکمنستان به ریاست «نوکر قلی اناقلی اف» رئیس اتحادیه تاجران و صنعت‌کاران ترکمنستان امروز ( شنبه، 15 ثور) به هرات سفر کرده است.

مولوی بشیر محمد سیرت ،رئیس صنعت تجارت هرات هدف از این سفر هیئت بلند پایه را بیلانس تجارتی، عقد قرارداد سیخ گُل، رشد تجارت بین طرفین، ملاقات و جلسات با مسوولان و فعالان سکتور همچنین بازدید از ساحات تجارتی و صنعتی افغانستان به خصوص هرات عنوان کرده است.

مولوی سیرت گفت که به منظور بررسی در مورد همکاری‌های همه جانبه تجارتی و اقتصادی بررسی پیشنهادات طرف افغانستان در مورد تامین مواد ساختمانی به ویژه سنگ مرمر ساختمانی از افعانستان به ترکمنستان از جمله موارد مهم این سفر هیئت ترکمنستانی می‌باشد.

از سویی هم، حمیدالله خادم، رئیس اتاق صنایع و معادن گفت که قرار است این هیئت، از کارخانه‌های تولیدی «سنگ مرمر»هرات دیدن کند و طرفین به‌روی صادرات سنگ مرمر این ولایت به کشور ترکمنستان قرار داد امضا کنند.

این در حالی است که مولوی نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت کشور در ماه حوت سال گذشته در سفر به ترکمنستان و برگزاری نمایشگاه، دروازه صادرات صنایع افغانستان را به این کشور گشود.

پیش از این هم هیئات بلند پایه‌ای از مقامات ترکمنستان به ولایت هرات آمده بودند.

افغانستان به خصوص ولایت هرات که با کشور ترکمنستان هم‌مرز می‌باشد روابط مستحکم تجارتی دارند.

این روابط در چند ماه اخیر افزایش بیشتری با سفرهای مقامات دو کشور داشته است.

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.