زمستان و آغاز چالش‌ها برای مردم غور؛ فعالان غور خواهان توجه حکومت سرپرست به غور شدند

منابع محلی در ولایت غور از جان باختن یک فرد در بند «بایند» از مربوطات شهر فیروزکوه، مرکز ولایت غور در اثر سرمای شدید خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی عبدالحی زعیم، رئیس اطلاعات و فرهنگ غور در صحفه فیسبوک خود نوشته که این حادثه دو شب قبل در کوتل «بایند» به علت سرمای شدید و مسدود بون راه رخ داده است.

آقای زعیم ادامه داده که این فرد با موتور سایکل قصد عبور از این بند را داشته که به علت خرابی راه‌ها گیر مانده و در اثر سرمای شدید جان داده است.

آقای زعیم هم‌چنین با استفاده از هشتگ «غور محروم را دریابید»، از مقامات مرکزی کشور خواسته به این چالش دایمی مردم غور نقطه پایان بگذارند.

به زعم آقای زعیم خرابی سرک‌ها و ریزش سنگین برف در زمستان باعث تلفات افراد ملکی می‌شود و طی بیست سال گذشته نسبت به ساخت مسیرهای معیاری در غور کوچکترین اقدام بنیادی نشده است.

او نوشته که طی یک هفته گذشته چندین موتر در غور واژگون شده و تلفات و خسارات برای مردم به بار آورده است.

بارندگی طی چند روز اخیر در ولایت‌های غربی کشور از جمله غور و هرات به صورت نسبتا بی‌سابقه در طی سال‌های اخیر رخ داده است.

در هرات هم برخی مسیرها برای یک شب بروی رفت و آمد مسدود شده بود.

در همین حال، شماری دیگر از فعالان غور هم با راه اندازی هشتگ «غور محروم را دریابید» از مسئولان خواسته‌اند کار سرک هرات – غور و غور – کابل در زودترین فرصت آغاز شود و جلوی فاجعه در زمستان‌ها گرفته شود.

به باور فعالان غور مسیرهای پر خطر غور – کابل و غور – هرات در زمستان برای مردم خطرات بی‌شماری خلق کرده و آغاز کار این مسیرها باید جز اولویت‌های حکومت مرکزی قرار بگیرد.

بند «بایند»، کوتل «بکک» و برخی مسیرهای دیگر در شاهراه‌های غور مسیرهای اند که هرساله ریزش برف در این مسیرها باعث به میان آمدن تلفات برای مردم می‌شود.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.