اشتغال‌زایی برای بیجاشدگان و رشد ظرفیت تولیدکننده گان داخلی توسط پروژه رونق در هرات

پروژه تحت نام رونق به هدف اشتغال‌زایی برای بیجاشدگان داخل و بازگشت کنندگان کشور از سوی موسسه کورداید و با همکاریبخش سکتور خصوصی برگزار شد.

موسسه کورداید برنامه‌‌ای را تحت نام رونق راه اندازی کرده که این برنامه به هدف اشتغال‌زایی  بیجاشدگان و بازگشت کننده به همکاری بخش سکتور خصوصی می‌باشد.

گام اول این پروژه برداشته شده و 78 شرکت تولید کننده داخلی در برنامه آموزشی تجارتی شرکت و فراغت خود را حاصل کردند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، زلمی ایثار، مسئول پروژه رونق در ولایت هرات گفت: «در اولین مرحله پروژه رونق آموزش برای تولیدکننده‌گان داخلی است که چگونه تجارت خود را انجام دهند.»

او بیان کرد برای 78 شرکت داخلی برنامه آموزش تجارتی به مدت حدودی یک ماه آموزش داده شده است.

در این برنامه آموزشی برای تولیدکنندگان یک پلان تجاری آموخته‌ شده که از طریق این برنامه می‌توانند تجارت خود را پیشرفت و ترقی دهند.

در ادامه آقای ایثار بیان کرد بعد از آموزش، تولید کنندگان با این موسسه و سکتور خصوصی در زمینه اشتغال‌زایی برای بیجاشدگان داخلی همکاری می‌‌کنند.

در همین حال، عطاالله عطایی یک تن از تولیدکنند‌گان داخلی که در برنامه آموزشی شرکت کرده، پروژه رونق را گام موثری برای رشد تجارت بیان کرده است.

او می‌گوید: «ما با یادگیری آموزشات تجارتی حالا کار خود را تحت پلن تجارتی درست رشد و رونق می‌دهیم.»

او بیان کرد کار وی از سنتی حاله به شکل مدرن تر پیش ‌می‌رود.

در همین حال، حمیدالله خادم، رئیس اتاق صنایع و معادن هرات در این باره می‌گوید: «کار تجارت در کنار سرمایه و تجربه نیازمند فراگیری علم عصری آن می‌باشد.»

او عنوان کرد در گذشته تجار به دلیل نداشتن علم کافی و چگونه‌گی مدیریت آن ناموفق بودند.

آقای خادم بیان کرد یک کارآفرین در قدم نخست باید به علم تجارت و بازرگانی آموزش ببیند و در گام بعدی پا به این عرصه بگذارد.

وی همچنان افزود حالا در افغانستان شرایطی مهیا شده است که تاجران در کشور خود سرمایه گذاری را انجام دهند.

با این حال، با برطرف شدن برخی چالش‌ها برای سرمایه گذاری اما تاکنون مشکلات بانکی در کشور حل نگردیده است.

مشکلات بانکی بعد از تغییر رژیم افغانستان و بلوکه شدن پول‌های کشور توسط امریکا رخ داده است تحریم‌های اقتصادی که در حال حاضر دست پا گیر تمام مردم افغانستان شده است.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.