کار بند پاشدان هرات آغاز شد؛ ملا برادر: عزم جدی بر تکمیل کردن این پروژه وجود دارد

با سفر ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس‌الوزرای حکومت سرپرست به هرات کار چند پروژه بزرگ از جمله بند پاشدان و بزرگترین کارخانه داروسازی در هرات افتتاح شد.

آقای برادر در مراسم افتتاح بند پاشدان مدیریت آب را از برنامه‌های اصلی حکومت خوانده و تاکید کرد که حکومت بر وعده خود نسبت به عملی کردن پروژه‌های کلان صادق است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، سرپرست وزارت انرژی و آب نیز ظرفیت بند پاشدان را برای حوزه غرب ارزشمند خوانده و گفت که هزینه ساخت این بند 117 میلیون دالر می‌شود.

این مقام حکومتی تاکید کرد در مجموع کار روی ساخت سه بند در حوزه جنوب غرب جریان دارد که برای مردم ارزش اقتصادی بالایی خواهد داشت.

بخشی از کار بند پاشدان در دوره حکومت اشرف اغنی، رئیس جمهور فراری افغانستان تکمیل شده بود. بعد از روی کار آمدن امارت اسلامی اما تا کنون روند کار آن متوقف بود.

ملا عبدالطیف منصور، سرپسرت وزارت انرژی و آب در ادامه تاکید کرد که بند پاشدان از پروژه‌های مهمی غرب کشور است که با آغاز کار آن فرصت‌های شغلی برای صدها تن فراهم می‌شود.

مولوی نور احمد اسلام‌جار، والی هرات نیز در مراسم افتتاح این پروژه بنیادی گفت که همکاری مردم و حکومت برای پیشبرد پروژه‌های بزرگ یک ضرورت مهم است.

او در حضور ملا برادر گفت که غرب افغانستان یک منطقه خاص زراعتی است و حکومت نسبت به آغاز کار بندها و پروژه‌های نیمه تمام عزم جدی‌تر داشته باشد.

با آغاز کار بند پاشدان در چند کیلومتری شهر هرات زمینه آبیاری 13 هزار هکتار زمین زراعتی فراهم می‌شود.

گفته شده این بند ظرفیت ذخیره 45 میلیون متر مکعب آب و تولید دو میگاوات برق را نیز دارد.

 

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.