تمرینات کوهنوردان هرات در ولسوالی کرخ هرات

کمپ تمرینی کوهنوردان ولایت هرات در سلسله کوه‌های دویندر ولسوالی کرخ هرات برپا شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، تیم کوهنوردی پامیر ولایت هرات کمپ تمرینات زمستانی خود را با حضور جمعی از روئسای فدراسیون کوهنوردی هرات و 8 تن عضو تیم پامیر آغاز کردند.

در این کمپ تمرینی قرار است اعضای تیم کوهنوردی پامیر مرحله‌ی مقدماتی برف و یخ که شامل گام‌برداری بدون ابزار و بریک در هنگام سقوط در برف می‌شود، بصورت عملی توسط شریف احمد صفار مربی فدراسیون کوهنوردی آموزش ببینند.

آقای صفار دارای مدارک حرفه‌ای آموزش کوهنوردی از کشور ایران است که برای آموزش تیم‌های کوهنوردی در ولایت هرات به عنوان مربی مستقر شدند.

این مربی کوهنوردی دلیل انتخاب ولسوالی کرخ برای برپای کمپ تمرینی را سلسله کوه‌های مرتفع این ولسوالی را عنوان کرده است.

او گفت: « از آنجائیکه ولسوالی کروخ، مرتفع ترین و برف‌گیر ترین کوه‌ها را در سطح ولایت هرات دارد، مناسب‌ترین بستر برای تمرینات کوه پیمایی و گام‌برداری در برف می‌باشد.»

وی افزود که باید سائر تیم‌های کوهنوردی این منطقه را با رعایت نکات ایمنی و اصولی تحت نظر مربیان فدراسیون، برای تمرینات انتخاب کنند.

آقای صفار عنوان کرد این کمپ تمرینی برای 18 ساعت برپا شده و 8 تن از تیم کوهنوردی پامیر در این کمپ تمرینی حضور داشتند.

در همین حال، سلسله کوه‌های دویندر که در ولسوالی های کروخ و اوبه ولایت هرات واقع شده است.

این سلسله کوه‌‌ها دارای قله‌های بلندی است که مرتفع ترین آنها قله‌ی آسمانی با ارتفاع تقریبی ۳۶۰۰ متر و قله‌ی دویندر با ارتفاع تقریبی ۳۲۵۰ متر در قریه های کوه‌شصت و بادام‌ تو موقعیت دارند و تقریبا ۵ ماه از سال را سفید پوش هستند.

با این همه، افغانستان دارای رشته کوه‌های بسیار بلندی می‌باشد.

این رشته کوه‌های در بیشتر مواقع سال دارای برف است و اگر مسئولان در ارتباط به رشد ورزش‌های زمستانی گام بردارند، این کشور می‌تواند هم‌مانند دیگر کشور‌ها در رشته‌های ورزشی زمستانی اشتراک و میزبانی کند.

در این رابطه ولایت بامیان در این اواخر مسابقات ایسکی را راه اندازی کرده است که با استقبال مردم این ولایت همراه بوده است.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.