والی غور: موسسات خارجی متعهد به ادعاهای حقوق بشری شان در قبال مردم افغانستان نیستند

والی غور در واکنش به متوقف شدن فعالیت برخی موسسات خارجی در افغانستان گفت که این روند نشان دهنده عدم صداقت این موسسات نسبت به مردم و ادعای حقوق بشری شان است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی احمدشاه دین دوست، والی غور این گفته‌ها را امروز دوشنبه (5 جدی) در نشستی با شماری از مقامات محلی این ولایت بیان کرده است.

بعد از دستور رهبری حکومت سرپرست مبنی ممنوع شدن کار زنان در موسسات داخلی و خارجی، شماری از نهادهای کمک‌رسان در کشور فعالیت‌های شان را متوقف کرده‌اند.

مسئولان این موسسات تاکید کرده تا زمانی که زمینه کار برای زنان فراهم نشود، فعالیت‌های آنان متوقف خواهد ماند.

نسبت به این موضع‌گیری، والی غور تاکید کرده که «متوقف شدن فعالیت کمک‌رسانی برخی موسسات خارجی بعد از فرمان‌های جدید رهبری حکومت نسبت به زنان، ادعای بشر دوستی بعضی سازمان‌های خیریه بین المللی را آشکار می‌کند که در آن ادعای بشر دوستانه خود صادق نیستند.»

این مقام محلی غور افزوده که دستور رهبری حکومت سرپرست مبنی بر منع شدن کار زنان در موسسات خارجی به دلیل رعایت نشدن قوانین شرعی در محیط کاری میان مردان و زنان بوده است.

با این حال، حکومت سرپرست این دستور را موقتی خوانده و تاکید کرده که تا زمان مهیا شدن شرایط درست برای دختران در دانشگاه‌ها و محیط کاری، این دستور پاربرجا خواهد بود.

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.