خانه برای زلزله زدگان هرات تا رسیدن فصل سرما ساخته می‌شود

مسئولان حکومتی می‌گویند روند شهرک سازی در مناطق زلزله‌زده جریان دارد و تا رسیدن فصل سرما برای آنان سرپناه آماده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی احمدالله متقی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات گفت که حکومت در نظر دارد تا دو هزار و 146 خانه در شهرک‌های جداگانه برای مردم آسیب دیده از زلزله این ولایت اعمار کند.

این مقام گفته بیشترین تخریب مربوط به زلزله اول هرات در (15 میزان) بوده که دست‌کم یک هزار و 345 خانه تخریب شده و دست‌کم دو هزار تن در این رویداد طبیعی جان باخته‌اند.

بنابر خواست مردم مناطق آسیب دیده از زلزله‌ قرار است این شهرک‌ها در زادگاه‌‌ شان با معیارات جهانی و مقاوم در برابر زلزله ساخته می‌شود.

آقای متقی عنوان کرد حکومت در نخست تصمیم داشت این شهرک‌ها را در نزدیکی شهر اعمار کنند اما مردم خواسته‌اند تا این شهرک‌ها در مناطق اصلی‌شان احداث شود.

به گفته این مقام، این شهرک‌ها با تمام معیار‌های جهانی ساخته خواهد شد و برای هر شهرک مکتب، کلنیک، مسجد، آب، برق و سرک معیاری مد نظر گرفته شده است.

با این حال، در زلزله‌های دیگر که هرات را به شدت تکان داد به دلیل مراعات نکات ایمنی از سوی مردم، تلفات جانی کم بوده اما تخریبات این زمین لرزه‌ها در برخی ولسوالی‌های این ولایت بلند می‌باشد.

حکومت عنوان کرده شهرک‌ سازی در این ولسوالی‌ها که میزان تخریب بالا بوده هم عملی می‌شود.

گفته می‌شود این شهرک‌ها برای زلزله‌زدگان هرات تا دوماه دیگر ساخته می‌شود تا مردم در فصل سرما بی‌سرپناه نباشند و در ادامه در بخش‌های رهایشی این شهرک کار انجام خواهد شد.

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.