نشست مصر در مورد بحران غزه؛ سران عرب، غرب را به رویکرد دوگانه متهم کردند

نشست قاهره در مورد بحران غزه و حملات وحشایه‌ای رژیم اشغالگر بالای مواضع غیرنظامیان غزه بعد از ظهر امروز آغاز شد. برخی از رهبران عرب در این نشست غرب را به رفتار دوگانه متهم کرده و خواهان توقف حملات بر نوار غزه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اجلاس صلح قاهره گفت: «ما نسبت به اخراج و آوارگی فلسطینیان از غزه، قدس و کرانه باختری هشدار می‌دهیم.»

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر نیز در این نشست غرب را به استندرد دوگانه متهم کرده و گفت: «ارزش‌های بشردوستانه‌ای که ساختیم کجاست»؟

او ادامه داد که مصر بار دیگر بر مخالفت خود با جابجایی اجباری فلسطینی‌ها به سینا تاکید می‌کند زیرا این به معنای نابودی آرمان فلسطین است. مصر هیچ لحظه گذرگاه رفح را نبست، اما بمباران آن را ویران کرد.

وی افزود که هدف ما تهیه نقشه راه برای پایان دادن به بحران انسانی در غزه از چندین محور از جمله جریان کمک‌ها، آتش‌بس و سپس آغاز مذاکرات صلح است.

پادشاه اردن نیز در این اجلاس حملات رژیم صهیونستی به غزه را جنایت جنگی خواند و خواهان توقف فوری آن شد. «ما امروز در مصر برای صلح ملاقات می کنیم و موضع خود را در حمایت از حقوق مردم فلسطین تأیید می‌کنیم. هیچ ثباتی در خاورمیانه وجود نخواهد داشت مگر اینکه مردم فلسطین در امنیت زندگی کنند.»

در این نشست سران برخی کشورهای دیگر هم حضور دارند و در حال سخنرانی هستند. این همه درحالی است که گذرگاه رفح امروز برای مدتی کوتاه باز شد و حدود 20 کامیون کمک‌های بشردوستانه وارد غزه شد.

رهبران ارشد حماس نیز در گفتگوی تازه گفته‌اند که به خوبی از عواقب عملیات طوفان‌الاقصی آگاهند و برای جنگ طولانی مدت آماده‌اند.

خالد مشعل که در حال حاضر در بیرون از غزه به سر می‌برند گفته که «عملیات تهاجمی ما در سرزمین‌های اشغالی به عنوان بخشی از یک جنگ دفاعی طولانی است.»

با این حال، در 24 ساعت گذشته در اثر حملات هوایی رژیم اشغالگر بالای مواضع غیرنظامیان در نوار غزه، دهها کودک شهید شده‌اند.

حملات وحشیانه این رژیم هم‌چنان بالای مواضع غیرنظامیان ادامه دارد.

در این میان، گروه‌های مقاومت فلسطین نیز حملات متعددی بالای شهرهای اشغالی و پایگاه‌های نیروهای رژیم انجام داده‌اند.

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.