احمدالله متقی: حکومت برای رسانه‌های غیر اصولی اجازه فعالیت نمی‌دهد

رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات گفته است که حکومت به رسانه‌های غیر اصولی که نمایندگی از مردم نمی‌کنند اجازه فعالیت نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، در دو هفته اخیر بحران زلزله در هرات، پخش و نشر شایعات در فضای مجازی باعث معضل دیگری برای مردم شده است.

شایعاتی که بحران زلزله این ولایت را افزایش و باعث ترس و هراس مردم گردیده است.

برخی از رسانه‌ها و کانال غیر متعبر در فضای مجازی دست به انتشار از وقوع زلزله می‌زدند که این کار باعث شده است مردم به مشکلات روانی و روحی دچار شوند.

در همین حال، مولوی احمدالله متقی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات گفت: «رسانه‌های غیر اصولی که در ساختار نظام و قوانین نمی‌باشند و از مردم نمایندگی نمی‌کنند اجازه فعالت نمی‌دهیم».

آقای متقی در مصاحبه با رسانه‌ها، رسانه‌های جعلی را تروریست خطاب کرد.

او می‌گوید: «ما به آزادی بیان معتقد هستیم در صورتی که رعایت قوانین امارت اسلامی و فرهنگ اصیل افغانی در آن مد نظر گرفته شود».

از سویی هم، قبل از این هم رئیس مرکز رسانه‌های حکومت برای رسانه‌های جعلی و صفحات غیر معتبر که شایعات را نشر و باعث آزار روحی مردم می‌شوند هشدار داده بود.

مولوی نعیم‌الحق حقانی، رئیس مرکز رسانه‌های حکومت در صحفه (اکس) نوشته بود با رسانه‌های غیر رسمی و صفحات نا متعبر به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

او در ادامه از مردم خواسته تا اطلاعات درست و موثق را از رسانه‌های معتبر و مراجع رسمی دنبال کنند.

این در حالی است که در دو هفته اخیر در کنار بحران زلزله هرات برخی کانال‌های غیر رسمی از وقوع زلزله و زمان زلزله خبری را به نشر و پیش‌بینی می‌کردند.

با این که کارشناسان مطرح کشور و بین‌المللی بارها گفته‌اند زلزله به صورت دقیق قابل پیش‌بینی نمی‌باشد.

 

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.