انتقاد شدید از جنگ طالبان و دولت در ولایت هرات

گروه کاری حفاظت از غیرنظامیان در هرات از شدت نبردها در ولسوالی‌های این ولایت به شدت ابراز نگرانی کرده و خواهان توقف عملیات‌ها از جانب دولت و طالبان شدند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، سیداشرف سادات، عضو گروه کاری حفاظت از غیر نظامیان در هرات می‌گوید: نبردهایی که روزهای گذشته در ولسوالی‌های هرات رخ داده بیشتر کشاورزان زیان دیدند.

به گفته او اکنون فصل کشاورزی در هرات بوده دولت و مخالفان هم بیشترین عملیات‌های شان را در میان کشت و کار مردم است.

وی بیان داشت کشاورزان در هرات توان متحمل شدن این همه خسارت‌ را ندارند و دو طرف درگیر جنگ باید در این زمینه توجه داشته باشند.

در همین حال ملنگ بهرانی، رئیس شورای مردمی حفاظت از افراد ملکی در هرات می‌گوید: کشاورزان در ولسوالی‌های اوبه، کشک کهنه و دیگر ولسوالی‌ها برایش تماس گرفته و از آتش گرفتن مزارع شان در نبرد‌ها میان نیروهای دولتی و طالبان انتقاد کردند.

او افزود نباید گروهای مخالف مسلح دولت و نیروهای دولتی جنگ را میان زمین‌های زراعتی بکشانند.

آقای ملنگ گفت دوام چنین وضعیتی برای مردم ملکی و کشاورزان قابل قبول نبوده و این کار می‌تواند ضربه‌‌‌ بزرگی را به زراعت در هرات وارد کند.

اعضای گروه کاری حفاظت از غیرنظامیان در هرات از هر دو طرف درگیر جنگ خواستند از عملیات‌ها علیه یک دیگر جدا خوداری کنند تا مردم ملکی و کشاورزان خسارت مالی و جانی را متحمل نشوند.

در همین حال جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید: مقصر اصلی این همه حوادث، مخالفان مسلح دولت می‌باشند.

وی یادآور شد بارها مخالفان مسلح دولت برای سپر قراردادن از مردم ملکی در جنگ‌ها استفاده کرده‌اند.

آقای فرهاد گفت قبل از هر گونه عملیات از طرف نیروهای دولتی برای شان تأکید می‌شود که متوجه جان افراد ملکی باشند.

سخنگوی والی هرات بیان داشت در صورتی که نیروهای دولتی اشتباهی را مرتکب شوند که جان غیرنظامیان به خطر مواجه شود با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

همچنین طالبان هم بارها تاکید کرده اند که در نبردهای خود احتمال هرگونه تلفات ملکی را پایین می آورند.

با این همه در درگیری‌هایی که میان نیروهای دولتی و مخالفان مسلح دولت صورت می‌گیرد، دیده شده که مردم غیرنظامی در تیررس هر دو طرف درگیر جنگ قرار داشته اند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.