در خط و مشی دین حرکت کنید/از توانایی علما استفاده شود

به گزارش خبرگزاری وطن24، جلسه نوبتی شورای عالی علما و روحانیون حوزه غرب کشور امروز 9 دلو، با حضور عبدالقیوم رحیمی والی هرات برگزار شد.
درین نشست مولوی خداداد صالح رئیس شورای عالی علما و روحانیون حوزه غرب حضور والی هرات را خیر مقدم گفت و افزود شورای علمای حوزه غرب در سال ۱۳۵۳ در شهر هرات تأسیس شد و از آن زمان تا اکنون بدون وقفه به نفع اسلام و دین فعالیت داشته است.

مولوی صالح در ادامه از مقامات دولتی تقاضا کرد تا در خط و مشی دین حرکت کنند و از دانش و توانایی علمای دین استفاده نمایند.
در همین حال عبدالقیوم رحیمی والی هرات نیز علما را وارثان انبیا خواند و تأکید کرد که از مشوره ها و هدایت علمای دین بخاطر بهبود امور استفاده می‌کند.
آقای رحیمی با تأکید بر رسیده‌گی به مشکلات مدارس دینی و مساجد گفت: “تلاش در جهت رسمی شدن مدارس دینی و اعتبار رسمی دادن به شهادت نامه‌هایی مدارس دینی یکی از اولویت های کاری‌ام است.”
او، همچنان در مورد صلح و نقش علمای دین درین پروسه ملی صحبت کرد و افزود در موضوع صلح در سطح ولایت هرات نظریات شما بگونه جدی مد نظر گرفته می‌شود.
والی هرات با تأکید بر مبارزه با فساد اداری گفت: “از پول فساد به حج رفتن توجیه دینی و اخلاقی ندارد، زیرا دین اسلام فساد اداری را حرام دانسته است.”

در کنار این، والی هرات با شماری از اعضای انجمن اخلاق و معرفت و هیئت رهبری مدرسه علمیه صادقیه نیز دیدار و بر حمایت از جامعه روحانیت تأکید ورزیده است.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.