جوایز مسابقه بزرگ سیرت النبی(ص) در هرات به 300 دانش آموز اهدا شد

این مسابقه با حضور نزدیک به چهار هزار شرکت کننده از میان دانش آموزان مکتب‌های خصوصی هرات برگزار شده بود.

به گزارش خبرگزاری وطن24، سید اکرام‌الدین حبیبی، مسئول اتحادیه مکتب‌های خصوصی در هرات می‌گوید: در مسابقه بزرگ سیرت النبی(ص) که در ماه مبارک رمضان برگزار شده بود، دانش آموزان دختر و پسر صنف‌های چهارم تا دوازدهم تمام مکتب‌های خصوصی هرات شرکت کرده بودند.

وی بیان داشت از میان چهار هزار شاگرد در مسابقه سیرت النبی، فقط از 300 تَن آنان که نمره کامل را گرفته بودند، تقدیر شد.

به گفته او، این دومین مسابقه بزرگ سیرت النبی(ص) بوده که از طرف اتحادیه مکتب‌های خصوصی هرات راه‌اندازی شده است.

در همین حال عبدالجلیل امینی، مؤلف کتاب سیرت النبی در این مسابقه می‌گوید: از این کتاب چهار هزار و 500 جلد به چاپ رسیده و این نخستین گام آنان بوده است.

وی ادامه داد کتاب سیرت النبی در مورد بعثت، هجرت و رحلت پیامبر اسلام‌(ص) معلومات ارائه کرده است.

آقای امینی گفت این کتاب به شکل سوال و جواب گردآوری شده و خانواده‌ها هم می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند.

از سویی هم سید محمد شیرزادی، رئیس اداره حج و اوقاف هرات در این محفل می‌گوید: باید یک مسلمان تلاش کند که پیامبر اسلام(ص) را بر اساس دانش و علم بشناسد که چگونه شخصیت و انسان کامل بوده است.

به گفته او، به هر اندازه که شناخت یک مسلمان از پیامبر اسلام(ص) زیاد شود به همان انداره هم می‌توانیم که یک جامعه خوب داشته باشیم.

آقای شیرزادی در مسابقه سیرت النبی از آمادگی‌ها برای برگزاری یک مسابقه بزرگ دیگر بنام “محمد رسول‌الله انسان کامل و الگوی بشر” از طرف ریاست حج و اوقاف هرات در هفته آینده خبر داد.

مسئولان اتحادیه مکاتب خصوصی هرات در این مسابقه عمده‌ترین مشکل سر راه فعالیت خود را مالیات سنگینی می‌داند که دولت از آنان دریافت می‌کند.

عزیزالرحمن سروری، معاون ریاست معارف هرات هم می‌گوید: با لغو دریافت مالیات از مکتب‌های خصوصی موافق بوده و این خواسته مسئولان مکتب‌های خصوصی را با مقام‌های مرکزی کشور در میان خواهد گذاشت.

به بیان او، مکتب‌های خصوصی این ولایت توانسته‌اند یک بار سنگین را از دوش ریاست معارف هرات بردارند.

آقای سروری کارکردهای مکتب‌های خصوصی هرات را در عرصه تعلیم و تربیه قابل تقدیر می‌داند.

مکتب‌های خصوصی در هرات بارها بر حقوق و امتیازات مساوی خود با مکتب‌های دولتی تأکید کرده و برخورد حکومت را با موسسات تعلیمی خصوصی دوگانه می‌دانند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.