25 عضو طالبان و شش نیروی امنیتی در روز انتخابات جان باختند

به گزارش خبرگزاری وطن24، عبدالقیوم رحیمی، والی هرات می‌گوید: ولسوالی‌های شیندند، رباط سنگی و کهسان این ولایت در روز انتخابات از نگاه امنیتی مشکلاتی را شاهد بودند.

وی بیان داشت طالبان زیاد تلاش کردند تا امنیت مراکز انتخاباتی را در این ولایت مختل کنند اما با تلفات سنگین از طرف نیروهای دولتی مواجه شدند.

والی هرات گفت در روز انتخابات شش نیروی دولتی هم در درگیری با طالبان مجروح شدند.

آقای رحیمی یادآور شد در روز انتخابات از چهار ولسوالی هرات و 26 مرکز انتخاباتی بازدید کرده و هیچ مشکلی را در روند رأی دهی مشاهده نکرده است.

او ادامه داد انتخابات ششم ماه میزان سال جاری شفاف‌ترین انتخابات در تاریخ افغانستان بوده است.

در همین حال داوود صدیق زاد، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات هرات می‌گوید: تا کنون معلوم نشده که چه تعداد واجدان شرایط رأی دهی این ولایت در انتخابات روز گذشته شرکت کرده‌اند.

وی بیان داشت از یازده ولسوالی هرات تا کنون اطلاع ندارد و علت این کار مشکل در شرکت‌های مخابراتی می‌باشد.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات هرات گفت انتخابات روز گذشته نسبت به انتخابات‌های دیگر شفاف‌تر بوده و هیچ نوع مشکلی در روند رأی دهی وجود نداشت.

وی بیان داشت در آغاز روند رأی دهی ابتدا دستگاه‌های بایومتریک در بعضی نقاط مشکل داشت اما این مشکلات زود برطرف شد.

از سویی هم فاطمه باقری، رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی هرات می‌گوید: در روز انتخابات در این ولایت 357 شکایت انتخاباتی به ثبت رسیده و شکایت‌های ثبت شده هنوز تکمیل نمی‌باشند.

به گفته او، ثبت شکایات تا دو روز پس از انتخابات هم ادامه داشته و امکان افزایش در شکایات انتخاباتی وجود دارد.

خانم باقری یادآور شد شکایات ثبت شده از نواحی 15 گانه شهر و دو ولسوالی گذره و انجیل که از جمله نزدیک‌ترین ولسوالی‌های هرات بوده ثبت شده است.

رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی هرات تأکید کرد شکایت‌های ثبت شده در روز انتخابات، ولسوالی‌های دیگر این ولایت را شامل نمی‌شود.

به گفته وی، شکایات ثبت شده شامل دستگاه‌های بایومتریک و نبود نام شماری از رأی دهندگان در فهرست می‌باشد.

طبق آمارها در انتخابات روز گذشته در تمام ولایت‌های افغانستان شمار کمی از شهروندان شرکت کرده بودند و دلیل این کار هم عدم اعتماد مردم در انتخابات بوده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.