همایش نزدیکی اقوام کشور تحت نام وطندار در هرات برپا شد

به گزارش خبرگزاری وطن24، حضرت وفا، مسئول برگزاری این برنامه می‌گوید: هدف از راه‌اندازی این برنامه و سفر به ولایت‌های مختلف کشور نزدیکی فرهنگی، ایجاد فضای همدلی و احیای روابط اجتماعی میان اقوام با هم برادر افغانستان می‌باشد.

به گفته او، شروع این برنامه ابتدا از ولایت بلخ بوده و سپس به ولایت‌های قندهار، بامیان و هرات که چهارمین ولایت می‌باشد رسیده است.

آقای وفا بیان داشت این برنامه به مدت سه روز در هرات ادامه دارد که میزبان اصلی آن جوانان هراتی هستند.

وی یادآور شد جوانان شرکت کننده از ولایت‌های پکتیا، نورستان، بامیان، دایکندی، سرپل و زابل هستند که نزدیک به 50 تن از بانوان و آقایان را تشکیل می‌دهند.

مسئول برگزاری این برنامه ادامه داد در جریان این سفر قرار است که اشتراک کنندگان دیگر ولایت‌ها از تأسیسات اقتصادی، پارک‌های صنعتی، اماکن تاریخی و فرهنگی هرات دیدن کنند.

در همین حال حمیدالله وریک، یکی از شرکت کنندگان این برنامه از ولایت نورستان می‌گوید: هرات یکی از ولایت‌های فرهنگی کشور می‌باشد که از نگاه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی یکی از نقاط کلیدی کشور است.

این شرکت کننده نورستانی برنامه وطندار بیان داشت پیشرفت‌های ولایت هرات در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی را که در جریان این برنامه مشاهده کرده، برای مردم نورستان بازگو خواهد کرد.

ابراهیم تولا، یکی دیگر از اشتراک کنندگان برنامه وطندار از ولایت بامیان می‌گوید: مشکل جاری کشور بیشتر به عدم درک و آگاهی مردم از سنت‌ها، فرهنگ و اخلاقیات یکدیگر برمی‌گردد.

وی علاوه کرد این همایش‌ها می‌تواند تأثیر خوبی روی شناخت شهروندان از یکدیگر داشته باشد.

آقای تولا گفت به هر اندازه که شهروندان کشور از یکدیگر شناخت بیشتر پیدا کنند به همان میزان از مشکلات جاری کشور کاسته می‌شود.

چنین برنامه‌هایی پیشتر هم از سوی جوانان کشور برای نزدیکی اقوام مختلف کشور و آگاهی از فرهنگ‌ها و سنت یکدیگر برگزار شده بود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.