دیگر گول نمی‌خوریم، این بار شاهراه هرات – چشت باید آسفالت شود

این جوانان به همراه شماری از مردم آمده بودند و خواست‌شان هم آسفالت شاهراه هرات – چشت بود.

به گزارش خبرگزاری وطن24، سید محمد اندلیب، یکی از معترضان می‌گوید: جوانان معترض از ولسوالی چشت تا مقابل ساختمان اداره محلی هرات، حدود صد کیلومتر راه را پیاده آمده‌اند که این کار نشان دهنده جدیت‌شان است.

به گفته او، دولت بارها از آسفالت این شاهراه به مردم ولسوالی‌های شرقی هرات وعده داده اما هیچگاه به قول خود عمل نکرده است.

آقای اندلیب هشدار می‌دهد تا زمانی که کار این شاهراه عملا آغاز نشود تظاهرات‌‌ها بیشتر و گسترده‌تر خواهد شد.

گل رحمان خادمی، یکی دیگر از جوانان معترض می‌گوید: اگر به زودترین فرصت کار شاهراه هرات – چشت شروع نشود مردم ولسوالی‌های شرقی این ولایت انتخابات پیش رو را تحریم خواهند کرد.

وی افزود معترضان گزینه‌های زیادی روی دست دارند از بسته کردن شاهراه هرات – کابل تا تعطیل کردن معدن سنگ مرمر و متوقف کردن برق بندسلما.

آقای خادمی تأکید کرده مردم ولسوالی‌های چشت، اوبه و پشتون زرغون از ولسوالی‌های دور دست بوده و همیشه در پروژه های انکشافی با دولت همکار بودند.

اما خلیل احمد شهید زاده، نماینده پیشین مردم هرات در پارلمان هم می‌گوید: طول شاهراه هرات – چشت 35 کیلومتر بوده که بودجه آن از طرف پارلمان کشور در گذشته تصویب شده بود اما دولت وقت‌کشی می‌کند.

او بیان داشت که بارها مسئولان دولتی برای باشندگان ولسوالی‌های شرقی وعده دروغین داده و هر بار که مردم این ولسوالی‌ها دست به اعتراض زدند از آغاز آسفالت شاهراه در آینده نزدیک حرف زدند.

او یادآور شد مردم این ولسوالی‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستند و روز گذشته هم به دلیل خرابی بیش از حد راه هرات – چشت، یک زن بیمار به شفاخانه نرسیده و جان داد.

آقای شهید زاده از دولت و فواید عامه کشور خواست که هر چه زودتر کار آسفالت این شاهراه مهم آغاز شود که در غیر آن، مردم دست به کارهایی می‌زنند که از تصور دولت خارج است.

این اعتراض حدود 20 روز پیش آغاز شده بود و مردم این ولسوالی‌ها شاهراه هرات – چشت را به روی مسافران مسدود کرده بودند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.