امریکا مانع تعامل افغانستان با جهان است

معاون اقتصادی ریاست الوزراء امارت اسلامی در نشست گرامی داشت از سومین سالروز امضای توافق نامه دوحه گفته است که امرکا نه تنها با افغانستان تعامل نمی‌کنند بلکه دیگر کشورها را هم اجازه تعامل را نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری وطن24 و به نقل از خبرگزاری دولتی باختر روز گذشته (چهارشنبه، ۱۰ حوت) نشست “گرامی‌داشت از سومین سالروز امضای توافق‌نامه دوحه” با حضور مقامات بلند پایه امارت اسلامی در ارگ ریاست جمهوری کابل برگزار شد.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزراء و نماینده امارت اسلامی در مذاکرات دوحه در این نشست گفت: «امریکا به صورت غیر قانونی دارای‌های افغانستان را مسدود کرده است و نام‌های سران امارت اسلامی را در لیست سیاه نگه داشته و به جهانیان هم اجازه تعامل با افغانان را نمی دهد.»

او افزود که در نتیجه تلاش‌ها و فدا کاری‌های بی شمار مجاهدین به نصرت الهی امروز شاهد چنین فتح در کشور استیم.

نماینده امارت اسلامی در مذاکرات امضای توافق‌نامه دوحه خاطرنشان ساخت که سه سال پیش از امروز با امضای توافقنامه، امارت اسلامی در تاریخ افغانستان یک فصل جدید را گشوده است.

وی تاکید کرد که تمام مفاد توافقنامه دوحه بر مبنای شریعت استوار و در مشوره با جمع کثیری از علما و با حفظ ارزش های دینی و ملی ترتیب شده است.

ملا برادر علاوه کرد که امروز در سراسر کشور هیچ نیروی اشغالگر وجود ندارد و کشور به صورت کلی از اشغال پاک شده است.

وی همچنین بیان داشت که امریکایی ها نه تنها اینکه با نظام کنونی در افغانستان تعامل نمی کنند، بلکه کشورهای جهان را هم اجازه نمی دهند تا در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی با افغانستان تعامل داشته باشند.

معاون اقتصادی ریاست الوزراء از تمام کشورهای جهان خواست که در عرصه‌های بشری و اقتصادی با افغانستان تعامل نیک داشته باشند.

این در حالی است که 10 حوت سال 1399 توافق‌نامه‌ای میان سران امارت اسلامی و امریکا در دوحه قطر امضا شد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.