ارتش خود را برای مقابله و حملات احتمالی نیروهای بزرگ آماده می‌کنیم

امانول مکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده است که بودجه نظامی این کشور افزایش دو برابری خواهد داشت و گفته است ارتش این کشور برای مقابله با حملات و نیروهای بزرگ جهانی آماده خواهد شد.

خبرگزاری وطن24 – هرات، مکرون روز (جمعه 30 جدی/20 جنوری) در سخنرانی خود در یکی از پایگاه‌های نظامی این کشور گفته است که ارتش فرانسه به طور گشترده‌ای بر روی پهپاد و اطلاعات نظامی سرمایه گذاری خواهد کرد.

او با اشاره به حمله روسیه به اوکراین می‌گوید که بودجه برنامه‌ریزی‌شده برای ۲۰۲۴-۲۰۳۰ ارتش را با احتمال درگیری‌های شدید مطابقت می‌دهد.

وی افزود که بودجه این دوره ۴۱۳ میلیارد یورو خواهد بود که نسبت به دوره زمانی ۲۰۱۹-۲۰۲۵ بیش از ۲۹۵ میلیارد یورو افزایش را نشان می‌دهد.

براساس بودجه اعلام‌شده توسط رییس‌جمهور فرانسه، تا سال ۲۰۳۰ بودجه نظامی این کشور از زمان به قدرت رسیدن او در سال ۲۰۱۷ دو برابر خواهد شد.

مکرون گفت: «در حالی‌که جنگ در حال تغییر است، فرانسه ارتش‌هایی آماده برای خطرات قرن دارد و خواهد داشت.»

وی افزود که براساس ارزیابی مقام‌های فرانسوی، در مناطقی که درگیری‌های اخیر شکاف‌ها را آشکار کرده است، ارتش باید به سمت استراتژی درگیری با شدت بالا حرکت کند.

سخنرانی مکرون در حالی انجام شد که هشدارها مبنی بر این‌که روسیه به زودی تهاجم خود را در بخش‌هایی از شرق و جنوب اوکراین دوباره تقویت خواهد کرد، بالا گرفته است.

گفتنی است که فرانسه سومین صادرکننده بزرگ تسلیحات در جهان و تنها قدرت هسته‌ای اتحادیه اروپا است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.