«نمایش محرومیت و امید خفته در تاریکی»

نمایشگاه آثار هنری کودکان کار در مرکز فرهنگی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات برگزار شد.

مسئولان برگزاری این نمایشگاه می‌گویند که هدف آنان از برگزاری این نمایشگاه نمایش استعداد کودکان کار بوده و و طی شش جلسه درسی کودکان کار، خلاقیت‌های بی‌نظیری از خود به نمایش گذاشته‌اند.

این نمایشگاه در همکاری با بنیاد خیریه «رها»، «مرکز فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران» در هرات و «گالری ماهور» برگزار شده است.

حسن حسیب، مسئول بنیاد خیریه رها به خبرگزاری وطن24 گفت: «ما در بنیاد رها کودکان کار را که عمدتا روی سرک‌ها مصروف کار بودند را جمع‌آوری کردیم و برای آن‌ها زمینه آموزش را فراهم کرده‌ایم.»

به بیان وی، نمایشگاه امروزی به همت دخترانی بوده که در گذشته دست به کارهای شاق می‌زدند اما در بنیاد رها آموزش دیده و طی شش جلسه آموزشی چنین خلاقیت‌های از خود به نمایش گذاشته‌اند.

او تاکید کرد که هدف اساسی این است تا تمامی کودکان با الهام گرفتن از این نمایشگاه و تشویق از سوی والدین، به مسیرهای موفقیت و آینده‌ای روشن حرکت کنند.

از سویی‌هم، بی‌بی‌گل آزاد، استاد در مرکز خیریه رها می‌گوید که او این کودکان را آموزش داده و طی مدت کوتاه توانسته آثار ارزشمند را تولید کنند.

او تاکید می‌کند که در صورت فراهم شدن زمینه آموزش، بیشتر کودکان کار از توانایی‌های بی‌نظیری برخوردارند که یقینا برای آینده کشور و خودشان تاثیرات مثبت در پی خواهد داشت.

فرهنگیان هرات هم با تاکید بر حق آموزش دختران می‌گویند که خلاقیت‌های دختران در این نمایشگاه راه را برای مسیرهای بهتر و پربارتر آنان فراهم کرده است.

آنان با انتقاد از وضعیت کودکان کار در کشور اضافه می‌کنند که نباید نسبت به آینده کودکان این سرزمین بی‌توجهی صورت بگیرد.

در هرات امسال نمایشگاه‌های ارزشمند که عمدتا در برگزاری آن‌ها کودکان و دختران نقش بزرگ ایفا کرده‌اند برگزار شده است.

با وضع برخی محدودیت‌های تازه علیه زنان در کشور، مردم ابراز امیدواری می‌کنند که روند تغییر کرده و زمینه آموزش برابر دختر و پسر در کشور فراهم شود.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.