نمایشگاه سازه‌های دستی دانش‌آموزان خُرد سال هرات؛ نمایش واقعه‌ی کربلا هم‌زمان با اربعین جز اصلی برنامه

یک مکتب خصوصی در هرات برای بیش از چهارصد دانش­‌آموز دختر و پسر دوره ابتدائیه، نمایشگاهی را به منظور بروز خلاقیت و ایجاد نشاط برای دانش آموزان راه اندازی کرده است.

این نمایشگاه تحت عنوان “مهرماندگار” از سوی مکتب خصوصی بوستان توحید(1 ) در این ولایت ایجاد شده و قرار است تا فردا به روی بازدید کنندگان باز باشد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مهری مهرپرور، مسؤل این برنامه گفت که در شرایط کنونی که شماری از مردم در حالت نا امیدی و مهاجرت قرار گرفتند این نمایشگاه به منظور کشف استعداد دانش‌آموزان و ایجاد نشاط در دانش‌آموزان و خانواده­های شان ازسوی این مکتب راه اندازی شده است.

به بیان خانم مهری، در این نمایشگاه بیش از چهارصد دانش‌­آموز از صنف اول الی ششم سازه­‌های دستی شان را در 12 بخش مختلف به نمایش گذاشته است.

وی افزود که مهم ترین بخش این برنامه ساخته­‌های رباتیک می‌­باشد که بیشترین علاقمندی را در بین دانش­‌آموزان این مکتب دارد.

او علاوه کرد که روایت واقعه کربلا در قالب نماد­ها، همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی به منطور معرفی شجاعت و دلیری امام حسین(ع) و یارانش بخش دیگر از این نمایشگاه می­باشد.

به گفته مسؤل این برنامه، در صورت باز بودن مکاتب دوره­ی متوسطه  و لیسه و اشتراک دانش­آموزان بالاتر از صنف ششم دختر این نمایشگاه باشکوه­تر برگزار می­شد.

از سوی­هم شماری از آموزگاران این مکتب بر کشف استعداد و آماده سازی محیط مناسب تاکید می­کند.

محمد عظیمی، یک تن از آموزگاران در مکتب بوستان توحید می­گوید که تمام دانش­اموزان داری خلاقیت و استعداد ذاتی می­باشند و باید زمینه برای کشف و بروز استعداد آنها مهیا داده شود.

به بیان وی، ایجاد محیط مناسب و محدود نکردن دانش­آموزان تنها راه رشد و کشف خلاقیت­های آنان می­‌باشند که با بالا رفتن سویه درسی شان بیش­تر رشد می­کند.

این در­ حالی­است که با وجود درخواست­‌های مکرر جامعه جهانی و دانش­‌آموزان دختر بالاتر از صنف ششم از حاکمان دولتی، بیش از یک­سال از بسته ماندن مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم در کشور سپری می­‌شود  اما تا کنون کدام اقدام جدی برای بازگشایی مکاتب دخترانه این دوره از سوی حکومت صورت نگرفته است.

 

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.