عواید 14 میلیونی اداره پست هرات و توزیع 30 هزار جلد پاسپورت

مسئولان در ریاست مخابرات گفته‌اند از مرکز کشور نزدیک به 30 هزار پاسپورت به ولایت هرات از طریق پست‌خانه فرستاده و برای باشندگان توزیع شده است.

همچنان اداره پست هرات عواید 14 میلیونی را از این طریق جمع آوری کرده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، آژانس باختر گزارش داده است که این مقدار پاسپورت در ده ماه گذشته از روی کار آمدن امارت اسلامی چاپ و توزیع شده است.

در ادامه، غلام سعید حارث، مدیر عمومی اداره افغان پست هرات گفته که حدود ۳ میلیون افغانی از بخش مراسلات رسمی ادارات دولتی؛ حدود 500 هزار افغانی از بخش مراسلات شخصی و حدود 100 هزار افغانی از بخش توزیع و تمدید پست بکس‌ها عواید دیگر این اداره می‌باشد.

همچنین وی افزوده که نزدیک به دو ماه می‌شود تبادله پست‌های بین المللی در این اداره آغاز گردیده است.

آقای حارث بیان داشت که مجموع تشکیل اداره افغان پست در مرکز و ولسوالی‌های هرات به 59 تن می رسد.

او گفته از میان آنان 15 تن در پسته‌خانه مرکزی و بقیه در ولسوالی‌ها، پسته خانه‌های شهری و میدان هوایی فعالیت دارند.

از سویی هم، مدیرعمومی افغان پست کمبود تشکیل و نبود امکانات مجهز در این مدیریت را یکی از مشکلات عمده این اداره عنوان کرده است.

او می گوید حدود ۱۰۰ مرجع دولتی و بیش از ۲۰۰ مرجع خصوصی و موسسات داخلی و بین المللی تنها توسط سه پسته رسان این اداره پست‌هایشان توزیع می گردد.

مدیریت افغان پست هرات دارای یک باب پسته خانه مرکزی، یک باب پسته خانه شهری، یک باب پسته خانه میدان هوایی، یک باب پسته خانه در بندر اسلام قلعه، یک باب پسته خانه در بندر تورغندی و همچنان در ۱۵ ولسوالی نمایندگی فعال دارد که روزانه تبادله مراسلات رسمی دولتی و مراسلات شخصی صورت می گیرد.

این در حالی است که از زمان امیر شیر علی خان در سال 1870م اداره پست فعالیت پستی خویش را آغاز کرد و در ولایات درجه اول به شمول هرات پسته خانه ایجاد شده و اولین تمر(تکت) آن به نشر رسید و تاکنون در تمام نقاط افغانستان و 192 کشور جهان انتقال مراسلات داخلی و بین المللی صورت می گیرد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.