از کتاب پول و بانک در افغانستان در هرات رونمایی شد

 

شورای متخصصان هرات از کتاب تحت نام (پول و بانک در افغانستان) برای اولین بار رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری وطن۲۴، محمد رفیق شهیر، رئیس شورای متخصصان هرات می‌گوید: کتابی که امروز از آن رونمایی شده در مورد سیر و چاپ پول در جهان معلومات ارائه کرده و سپس در مورد پول‌های افغانستان معلومات می‌دهد.

وی بیان داشت مطالعه این کتاب برای افرادی که در عرصه اقتصادی فعالیت دارند ضروری و مهم بوده و هم‌چنین هر شهروند عادی جامعه افغانستان نیاز است که این کتاب را مطالعه و معلومات حاصل کند.

او افزود در شرایط فعلی چالش‌های که حکومت در عرصه بانکداری دارد شورای متخصصان هرات آماده هر نوع همکاری با حکومت برای بیرون رفت از این مشکلات را دارد.

آقای شهیر در ادامه افزود تحولات سیاسی اخیر در افغانستان باعث شده که بانک‌های جهان ارتباط شان را با بانک‌های افغانستان قطع کنند و این کار باعث بی‌اعتمادی در میان مردم شده است.

رئیس شورای متخصصان هرات گفت گذاشتن پول از سوی مردم به بانک‌ها باعث چرخش اقتصادی کشور می‌شود و نیاز است بین مردم اعتمادسازی شود.

در همین حال اویس قیومی، یکی از کارشناسان بانکی در هرات می‌گوید: درهر شرایط نیاز است که دولت‌ها سیستم بانکداری را تقویت کند و پیشرفت در عرصه بانکداری بدون همکاری دولت‌ها نتیجه‌ای نمی‌دهد.

او در ادامه خاطرنشان کرد پول‌های افغانستان اگرچه فرسوده و کهنه شده ولی نسبت به کشورهای همسایه از جایگاه بالای در سطح بین المللی قرار دارد.

از سویی‌هم، غلام حیدر محمدی، یکی از کارمندان بانک مرکزی در “د افغانستان بانک” هرات می‌گوید: در آینده نزدیک پول‌های چاپ شده تازه وارد بازار خواهد شد و جایگزین پول‌های کهنه و فرسوده می‌شود.

وی افزود نگرانی که در نزد مردم از موجودیت پول‌های کهنه در بازار وجود دارد ولی با آمدن پول‌های نو این چالش‌ها برطرف می‌شود.

تحولات سیاسی در افغانستان باعث شده سیتم بانکداری این کشور به صورت جدی آسیب ببیند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.