طرح رشد و امید برای جوانان در ششمین دوره سالانه مهدی‌یاوران در هرات

ششمین دوره سالانه مهدی‌یاوران به مناسبت نیمه شعبان و سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) در پنج ولایت کشور از سوی مرکز مهدویت هرات برگزار شد.

مرکز مهدویت هرات هر ساله به مناسبت نیمه شعبان، ولادت حضرت مهدی(عج) مراسمی را با محوریت مهدویت و ظهور با طرح برنامه‌های مختلف برگزار می‌کند.

امسال این مرکز با اجرای مسابقه کتاب خوانی و برنامه‌های فرهنگی با شعار امید و رشد برای انگیزه و شوق به مردم راه اندازی کردند.

محمد داوود محمدی، مسئول برگزاری ششمین دوره سالانه مهدی‌یاوران به خبرگزاری وطن24 گفت: “مسابقه کتاب خوانی به هدف معرفت و شناخت بیشتر جوانان از حضرت مهدی (عج) در پنج ولایت افغانستان راه اندازی شده است.”

او گفته جوانان با استقبال فراوان، کتاب “هدایت‌گران” را مطالعه و سوالات طرح شده از این کتاب را درست تصحیح کرده و وارد قرعه کشی جوایز این مسابقه شدند.

وی افزود در کنار این مسابقه، مرکز مهدویت شعار امید و رشد را برای سال آینده این مرکز برگزیده است.

آقای محمدی افزود این شعار نسبت به شرایط کنونی کشور انتخاب شده است و همواره باید جوانان امید داشته باشند و برای رشد خود، اجتماع و دیگر موضوعات تلاش کنند.

در همین حال علی احمدی، یکی از جوانان عضو مرکز مهدویت می‌گوید: “شعار امید و رشد بهترین شعاری می‌تواند باشد که در سال آینده جوانان افغانستان بر روی آن کار کنند.”

او بیان کرد که این جهان بدون سرپرست نیست و خدا و ولی آن امید بخش مردم و جوانان است.

احمدی افزود در وضعیت فعلی، بیشتر جوانان تحصیل کرده نا امید بوده و از کشور مهاجر می‌شوند و این وضعیت نباید ادامه داشته باشد.

وی افزود جوانان باید بدانند که این وضعیت همیشگی نیست و باید با مشکلات رو به رو شده و امید به آینده درخشان و در ادامه رشد خود داشته باشند.

با این همه، برای برندگان این مسابقه 101 جایزه در نظر گرفته شده بود که به طور مختلف سفر به مشهد مقدس، سه پایه لبتاپ و چندین جوایز دیگر اهدا شد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.