نوجوانان برتر ولایت هرات برای تیم ملی افغانستان گزینش خواهند شد

مسئولان فدراسیون ولایت هرات گفته‌اند لیگ دسته اول فوتبال نوجوانان این ولایت آغاز شده و بعد از اتمام این مسابقات افراد برتر به تیم ملی نوجوانان افغانستان گزینش خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، شاه رسول احراری، رئیس فدراسیون فوتبال ولایت هرات گفت: “جام فوتبال زیر 17 سال دسته اول ولایت هرات با برگزاری مسابقه بین دو تیم از این لیگ آغاز شده است.”

به گفته وی این جام برای تیم‌های پایه هرات و نوجوانان راه اندازی شده تا در آینده افراد برتر لیگ برای تیم ملی جوانان افغانستان انتخاب خواهند شد.

آقای احراری بیان کرد آینده تیم ملی افغانستان با رشد و پرورش همین جوانان شکل خواهد گرفت.

رئیس فدراسیون ولایت هرات  درمورد چگونگی برگزاری مسابقات می‌گوید سطح این مسابقات به طوری می‌باشد که در ختم مسابقات تیم‌های آخر جدول به دسته دوم و سوم سقوط خواهند کرد و تیم‌های برتر دسته‌های پایین‌تر به دسته‌های بالاتر می‌روند.

به گفته وی، همین سیستم باعث رقابت بیشتر بین تیم‌های سطح پایه ولایت هرات می‌شود.

در همین حال، همایون تیموری، عضو کمیته انضباطی کمیسون فوتبال ولایت هرات در مورد سطح فوتبال این ولایت ابراز کرد: “فوتبال ولایت هرات در سطح کشوری در جایگاه اول قرار دارد، اما درمورد مقایسه با دیگر کشورها هنوز کارهای زیادی باید انجام شود.”

او اساسی‌ترین مشکلات در زمینه فوتبال ولایت هرات را نبود امکانات کافی و استندرد بیان کرد.

با این حال، مسابقات دسته اول فوتبال زیر 17 سال با شرکت 9 تیم آغاز شده و در دیدار نخستین این جام دو تیم آریانا و اتحاد با تساوی کارشان به پایان رسید.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.