نبود اتحاد و حمایت دولتی باعث شده مردم فراه در فکر شکل دادن گروه‌های مقاومت علیه طالبان نباشند

فعالان مدنی فراه می‌گویند نقش خیزش‌های مردمی و تشکیل گروه‌های مقاومت مردمی بر علیه طالبان در ولایت فراه نسبت به دیگر ولایات افغانستان کم رنگ می‌باشد.

محمد پژمان حلیمی، فعال مدنی در ولایت فراه به سایت خبری وطن24 می‌گوید: “بنابر دلایلی چون عدم اتحاد و افزایش گروه‌های قومی در ولایت فراه که نسبتا همه مصروف فعالیت‌های اقتصادی‌اند و به تشکیل گروه‌های مقاومت علیه طالبان دست نمی‌زنند.”

او موجودیت گروه‌های مختلف قومی در فراه را عامل عدم اتحاد در بین مردم این ولایت دانسته و می‌گوید کسی بدون دخالت به کار کسی مصروف زندگی شخصی شان هستند.

از سوی هم حلیمی عدم تغییرات بنیادی در تغییر و تبدیل ولسوالی‌ها به دست طالبان و یا حکومت را از دلالیل عمده دیگری می‌داند که باعث شده باشندگان فراه کم‌تر به قیام علیه طالبان دست بزنند.

با این حال شاه محمود نعیمی، معاون شورای ولایتی فراه در صحبت با جوطن24 دلیل اصلی شکل نگرفتن خیزش‌‌های مردمی را عدم حمایت دولت از آنان می‌داند.

به بیان وی در چندین منطقه فراه خیزش‌های مردمی موجود بود ولی حملات سنگین طالبان علیه آنان و تنها ماندن گروه‌های مقاومت در مقابل طالبان باعث شد گراف شکل‌گیری این گروه‌ها به رکود مواجه شود.

در همین حال، غلام فاروق حضرتی، سخنگوی پولیس فراه می‌گوید در حال حاضر در ولسوالی پرچمن مردم با حمایت از جانب دولت در مقابل طالبان ایستادگی می‌کنند.

به بیان وی مسئولان امنیتی از شکل گیری خیزش‌های مردمی استقابل می‌کنند اما تا کنون از جانبی مردم حرکتی نشده است.

حضرتی دلیل اصلی این مساله را توان نیروهای امنیتی در مقابله با طالبان می‌داند و می‌گوید مردم فراه بیشتر مصروف فعالیت‌های شان در شهر و اطراف‌اند و تا کنون نیروهای امنیتی توانسته خواسته‌های آنان را برآورده کنند.

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.