کشته و زخمی شدن نزدیک به 50 تن از طالبان در هرات

دفتر والی هرات از کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از جنگجویان طالبان در ولسوالی پشتون زرغون این ولایت خبر می‌دهد.

به گزارش سایت خبری وطن24، در خبرنامه‌ای که اداره محلی هرات به رسانه‌ها فرستاده آمده: نزدیک به 50 تن از طالبان که از ولسوالی شیندند به ولسوالی پشتون زرغون آمده بودند و قصد انفجار یک موتر هاموی مملو از مواد انفجاری را بالای مرکز ولسوالی پشتون زرغون داشتند ناکام شدند.

خبرنامه افزوده پس از شناسایی این هاموی پُر از مواد انفجاری توسط نیروهای امنیتی با واکنش شدید این نیروها مواجه شده و ازبین بُرده شد.

در ادامه این خبرنامه گفته شده در این حمله هدفمند نیروهای امنیتی نزدیک به 50 تن از مخالفان مسلح دولت کشته و تعدادی هم زخمی شدند.

اداره محلی هرات گفته این حمله در منطقه “رباط نهال” ولسوالی پشتون زرغون انجام شده که علاوه بر تلفات جانی خسارات مالی زیادی به این گروه وارد شده است.

به گفته این خبرنامه یک عراده موتر فلان کوچ، یک عراده موتر سراچه، یک عراده موتر فلدر، 10 عراده موترسایکل و بیش از چهل میل سلاح مختلف‌النوع و مقدار زیادی از تجهیزات این گروه کاملا نابود شده است.

در ادامه  روز گذشته از درگیری‌‌‌ها میان نیروهای دولتی و طالبان از ولسوالی‌های چندگانه شیندند و فرسی هرات هم گزارش شده بودو

در خبرنامه اداره محلی هرات گفته شده که در منطقه “جوی غازی و کوچه آسیا” ولسوالی شیندند شش تن از مخالفان مسلح دولت وابسته به “ملا صبغت” در نبرد با نیروهای امنیتی کشته شدند.

و هم چنین در ولسوالی فرسی هرات در نبرد میان نیروهای امنیتی و این گروه چندین تن از طالبان کشته و تعدادی هم مجروح شدند که اجساد دو تن شان در میدان نبرد باقی مانده است.

تا کنون گروه طالبان در مورد این درگیری‌‌ها واکنشی نشان نداده‌‌است.

در این اواخر حملات طالبان بالای ولسوالی‌های راهبردی هرات افزایش پیدا کرده و هدف این گروه هم سقوط ولسوالی‌ها می‌‌باشد.

مسئولان امنیتی هم بارها تأکید کردند که نیروهای امنیتی کشور با تمام توان در مقابل طالبان ایستادگی می‌‌کنند و اجازه سقوط ولسوالی‌های این ولایت را نمی‌‌دهند.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.