به ورثه دو شهید رسانه‌ی در غور مدال افتخاری میرمسجدی خان اهدا شد

 

مسئولان محلی غور به دستور ریاست جمهوری افغانستان به ورثه دو شهید رسانه‌ی در غور، مدال افتخاری میر مسجدی خان را تفویض کرده اند.

به گزراش سایت خبری وطن24، دفتر والی غور با نشر اعلامیه گفته: “بخاطر ارج گزاری به مقام والای شهدای آزادی بیان، ریاست جمهوری اسلامی افغانستان بسم الله عادل ایماق مدیر مسوول رادیو صدای غور و احمدخان نوید خبرنگار صدای غور را مفتخر به دریافت مدال غازی میرمسجدی خان دانست.”

به نقل از اداره محلی غور، این مدال روز گذشته با حضور اراکین بلند پایه دولتی و رسانه‌ای توسط والی غور به ورثه این شهدا تفویض شده است.

در این محفل، خانواده‌های شهدای خبرنگار در غور از دولت خواستند تا در راستای پیگیری پرونده‌های این حادثات و دستگیری عاملین این قتل اقدام عملی کند.

با این همه، بسم‌الله عادل ایماق، مدیر مسئول رایو صدای غور سال گذشته در پی‌ حمله افراد ناشناس و احمد خان نوید مجری این رادیو، در پی تیراندازی در یک تظاهرات در این ولایت جان باختند.

هنوزعاملین قتل بسم‌الله عادل ایماق به صورت دقیق مشخص نشده اما ریاست امنیت ملی افغانستان عزت‌الله بیک عضو شورای ولایتی این ولایت که در درگیری با نیروهای امنیت ملی جان باخت، عامل این قتل معرفی کرده است.

هیئت موظف شده از سوی ریاست جمهوری افغانستان هم نتیجه تحقیق که روی این موارد داشتند را با رسانه‌ها شریک نساخته است.

همچنین برخی دیگر از خبرنگاران درغور هم بارها نسبت به وضعیت وخیم امنیتی در این ولایت ابراز نگرانی کرده بودند.

این خبرنگاران تهدیدات از جانب گروه‌های مختلف را چالش جدی خوانده و گفتند با موجودیت این روند آزادی بیان در این ولایت در معرض از بین رفتن است.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.