شروع برنامه دسترخوان ملی در بادغیس/کمک برای 54 و هزار خانواد در دولسوالی

مسئولان اداره محلی بادغیس از آغاز دسترخوان ملی در چارچوپ میثاق‌ملی خبر داده و گفته‌اند این برنامه برای 90 درصد از خانواده‌ها مستحقین در دو ولسوالی شروع به کار کرده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، حسام ‌الدین شمس والی بادغیس در خبرنامه‌ای که از سوی اداره محلی این ولایت گفته است که در این برنامه برای هر خانواده بسته‌های غذایی که به مبلغ چهارهزار افغانی می‌باشد توزیع می‌گردد.

به بیان وی، برنامه دسترخوان ملی برای نخست حدود 54 و هزار خانواده که 90 درصد دو ولسوالی جوند و مقر را زیر پوشش گرفته است.

والی بادغیس می‌گوید: “تطبیق این برنامه توسط مردم برای مردم است که علاوه آن تمام مقامات و نهاد ها در راستا شفافیت این برنامه حضور دارند و شورای ولایتی و دیگر نهاد‌های دولتی و خصوصی از این برنامه در این ولایت حمایت کرده‌اند.”

در همین حال عبدالعزیز بیگ رئیس شورای ولایتی بادغیس که در این برنامه حضور داشته می‌گوید: “این برنامه توسط شورای مردمی که خود مردم انتخاب کرده‌اند تطبیق می‌شود.”

به گفته او نکته مثبت دراین برنامه همین موضوع می‌باشد که توسط خود مردم به مردم مستحقین مواد کمکی توزیع می‌گردد.

آقای بیگ می‌گوید در هر منطقه از قبل شورای مردم از طریق خود مردم انتخاب شده و این شورا‌ها با اداره محلی و ارگان‌های دیگر ارتباط دارند.

در اخیر رئیس شورای ولایتی افزود این برنامه فعلا برای دو ولسوالی راه اندازی شده و در ادامه برای دیگر نقاط ولایت بادغیس شروع می‌شود.

با این وجود، رئیس جمهور محمد اشرف غنی دستور آغاز برنامه دسترخوان ملی را در سراسر کشور داده است.

گفته شده در این برنامه برای مردم مستحق از طریق اداره محلی، ارگان های دولتی و خود مردم اجرا می‌شود.

با این همه، برخی وکلای پارلمان و دیگر آگاهان بر این باوراند که در این برنامه امکان فساد ممکن می‌باشد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.