راه آهن هرات_خواف افتتاح شد

مقامات افغانستان و ایران دقایق پیش راه آهن هرات_خواف را به صورت آنلاین افتتاح کردند.

دستور حرکت قطار از ایران به سوی روزنک از سوی محمد اشرف غنی و حسن روحانی، رؤسای جمهور ایران و افغانستان داده شد و نخستین قطار به سمت افغانستان حرکت کرد.

این مسیر ریلی با هدف تکمیل بخشی از کریدور ریلی بین‌المللی شرق به غرب و توسعه منطقه افتتاح شده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور در مراسم افتتاح این راه آهن گفت: “امروز شاهد افتتاح راه آهن هرات – خواف، یک پروژه‌‌ی تاریخی و حیاتی هستیم.”

وی می افزاید که تکمیل شدن این پروژه‌ی مهم با وجود محدویت‌های ناشی از ویروس کرونا نشانه‌ی بارزی اراده‌ی ملی هر دو کشور و محصول زحمات شبانه‌روزی دست اندرکاران این پروژه‌ی مهم است.

همچنان حسن روحانی رئیس جمهور ایران در این رابطه گفت: ” امروز روز سلام، رحمت و گشایش برای ملت های ایران و افغانستان و یکی از روزهای تاریخی در روابط دو ملت ایران و افغانستان است.”

این در حالی است که راه آهن هرات_خواف به‌ طول 222 کیلومتر شامل چهار قطعه است که بخش واقع در ایران (قطعه یک و دو) جمعاً به‌طول 67 کیلومتر از خواف تا مرز شمتیغ در ولایت خراسان رضوی واقع شده است.

در ادامه قطعات سوم و چهارم در کشور افغانستان واقع هستند که قطعه سوم آن به‌طول 72 کیلومتر از مرز شمتیغ تا ایستگاه روزنک ادامه می‌یابد و قطعه 4 آن نیز از ایستگاه روزنک تا شهر هرات به‌طول 76 کیلومتر است.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.