در شرایط فعلی مردم افغانستان با رویکرد “محمدی” راه صلح و وحدت را می‌یابند

علمای دین در ولایت غور هم زمان با فرا رسیدن میلاد پیامبر اسلام(ص) و هفته وحدت در کشور، می‌گویند نیاز است با استفاده از سیره نبی مکرم اسلام وحدت، شکوه و عزت واقعی اسلام به جهانیان نشان داده شود.

مولوی حبیبی، آمر ارشاد ریاست حج و اوقاف غور به خبرگزاری وطن24 گفت: “حضرت محمد(ص) الگوی جامع برای بشریت در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی به شمار می‌رود.”

به گفته او از بارزترین خاصیت‌های بشردوستانه آن حضرت، احترام به تمام مذاهب و اقوام غیر مسلمانی بود که در سایه حکومت شان زندگی می‌کردند و از تمام حقوق شهروندی و انسانی برخوردار بودند.

به بیان وی همچنین آن حضرت با رویکرد انسان محورانه نه با خشونت و رفتار ناشایست، مردم جهان را به دین اسلام دعوت می‌کرد که این امر خود نشان دهنده رحمت اللعالمین بودن آن حضرت و جامع و کامل بودن آیین آسمانی اسلام به شمار می‌رود.

آقای حبیبی اضافه می‌افزاید امروز مردم افغانستان در شرایط قرار دارند که نیاز است سیره مبارک حضرت پیامبر(ص) را بازبینی کنند و آن را سرلوحه زندگی روز مره و امورات اجتماعی خود قرار دهند؛ با این وجود وحدت، دیانت و همدلی در این کشور به وجود می‌آید و آسیب پذیریی که به خاطر تعدد مذهب و قوم متوجه مردم بود، از بین ببرند.

او یادآور شد امروز در جهان یک عده‌ای به شخصیت پیامبر اسلام توهین می‌کنند و همچنین این عمل زشت را آزادی بیان جلوه می‌دهند در حالیکه این کار توهین به عقیده و داشته‌های معنوی یک و نیم ملیارد انسان کره زمین به شمار می‌رود.

وی علاوه می‌کند این کار نه تنها آزادی بیان بلکه جبهه گیری علنی در مقابل اسلام و سنت‌های قبول شده انسانی آن می‌باشد که نیاز است تمام مردم دنیا نسبت به این عمل “قبیح” سکوت نکنند و از اوج گری اسلام ستیزی جلوگیری کنند.

او در اخیر تاکید می‌کند “مسلمانان نیاز به وحدت و حمایت همدیگر دارند تا در مقابل این چنین رفتار ها واکنش درست نشان داده شود.”

این درحالیست که مجلف فرانسوی شارلی ابدو چندی قبل کاریکتور توهین آمیز نسبت به پیامبر اسلام را به نشر رساند.

همچنین رئیس جمهور این کشور به دفاع از این عمل شارلی ابدو، آنرا آزادی بیان توصیف کرد و مسلمانان را خشن و افراطی خواند.

به دفاع از پیامبر اسلام و محکومیت این کار قبیحانه، مردم در سراسر جهان و همچنین افغانستان با راهپیمایی‌های گسترده و شعار‌های ضد فرانسه اخطار دادند اگر حکومت فرانسه جلوی این اعمال زشت را نگیرند در جبهه گیری واضح علیه یک و نیم ملیارد مسلمان ایستاده و با عقاید و باورهای دینی و عقیدتی آنان بازی کرده است.

سازمان ملل متحد هم نسبت به این امر واکنش نشان داده و گفت: انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات و ادیان موجب نفرت‌پراکنی می‌شود.

با این همه توقعات مردم و به خصوص غوری‌ها بر این است تا مسئولین حکومت و مطبوعات فرانسوی با تعریف درست و واضح از آزادی بیان پا به عرصه بگذارند؛ نه توهین و تحقیر پیامبر رحمت(ص) که ارزش معنوی برای یک و نیم ملیارد انسان دارد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.