مزارشریف ده روز دیگر هم قرنطینه شد

بر بنیاد تازه‌ترین آماری ریاست صحت عامه بلخ، تا کنون ۱۶۹ تن در این ولایت مبتلا به بیماری کووید نزده شده‌اند.

مقام‌های محلی بلخ امروز پنجشنبه (۱۱ ثور) می‌گویند که از بهر جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا، برای ده روز دیگر محدودیت‌ها بر گشت‌وگذارها در شهر مزارشریف ادامه دارد.

ریاست صحت عامه بلخ اعلام کرده است که تا کنون ۱۶۹ تن در این ولایت مبتلا به بیماری کووید نزده شده‌اند.

منیراحمد فرهاد، سخن‌گوی والی بلخ می‌گوید این تصمیم پس از آن نهایی شده‌است که ریاست صحت عامه از اوج گرفتن این ویروس در این ولایت، خبر داد.

او افزود: “نگرانی‌هایی از اوج‌گیری ویروس کرونا در بلخ موجود است بنا بر این قرنطین شهر را برای ده روز دیگر (تا ۲۰ ثور) تمدید کردند.”

مقام‌های محلی بلخ می‌گویند که برای پیکار با ویروس کرونا ۵۰ میلیون افغانی به این ولایت اختصاص داده‌ شده‌است که بخشی از این پول‌ها برای کمک به خانواده‌های نادار مصرف خواهد شد.

محمد‌صالح مصلح، رئیس دفتر مقام ولایت بلخ در صفحه‌ی رسمی فیسبوک خود نوشته‌است: “وضعیت اقتصادی یک تعداد مردم بسیار خراب است، اگر درآمد روزانه‌ی شان گرفته شود، جان‌شان به خطر مواجه می‌شود.”

ستاد مبارزه با ویروس کرونا در بلخ می‌گویند که پانزده‌هزار خانواده در این ولایت هم‌چون مستحق شناسایی شده‌اند که برای آنان کمک توزیع خواهد شد، اما این خانواده‌ها می‌گویند که تا هنوز به آنان کمک نرسیده‌است.

حدود یک ماه پیش، بسته‌های کمکی کشور ازبکستان مشمول ۳۰۰ تن آرد، ۱۵۰ تن برنج، ۵۰ تن روغن، ۵۰ تن شکر و ۵ تن صابون و همچنان چند قلم مواد طبی به دسترس مسؤوولان محلی بلخ قرار گرفت.

مسؤولان صحی در بلخ هشدار می‌دهند که هفته‌های آینده روزهای اوج‌گیری ویروس کرونا در افغانستان است و مردم روزهای دشواری پیش‌رو دارند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.