اعتراض بازنشستگان نظامی هرات به شکاف‌های سیاسی افغانستان

شماری از معلولان نظامی در هرات نسبت به کشمکش‌های سیاسی در مرکز کشور میان دو رهبر سیاسی به شدت انتقاد کرده و دست به اعتراض زدند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، عبدالمجید حیدری، مسئول انجمن معلولان نظامی هرات می‌‌گوید: متأسفانه با گذشت هر روز تلفات نظامیان کشور در حال افزایش بوده اما دو رهبر سیاسی بر سر قدرت با هم به تفاهم نمی‌‌‌‌رسند.

وی بیان داشت به هر اندازه که تنش‌‌ها میان عبدالله عبدالله و محمد اشرف غنی افزایش پیدا کند کشور هم بیشتر به طرف بحران می‌رود.

آقای حیدری گفت: دولت افغانستان دو آزمون بسیار بزرگ را در پیش دارد؛ یکی بحرانا کرونا و دیگری روند صلح افغانستان می‌‌باشد.

او افزود بحران کرونا مردم کشور را به شدت زیر فشار قرار داده و با گذشت هر روز به مشکلات خانواده‌‌های فقیر افزود می‌شود.

مسئول انجمن معلولان نظامی در هرات یادآور شد فامیل‌های شهدا و معلولان نظامی هم از گزند تنش‌‌‌های به وجود آمده میان دو رهبر سیاسی به دور نمانده‌اند.

در همین حال دگروال عبدالباقی دانش، یکی از نظامیان بازنشسته در هرات می‌گوید: باید سیاسیون کشور تلاش کنند که تنش‌های میانشان را حل کنند و اگر این وضعیت دوام داشته باشد، پیامدهای بدی را به دنبال می‌آورد.

به گفته او، در شرایط بحرانی کرونا مردم به ویژه معلولان نظامی نسبت به هر زمان دیگر بیشتر آسیب پذیر شدند.

این باز نشسته نظامی در هرات یادآور شد در این شب و روزها شهروندان کشور به ویژه افراد معلول و نیازمندان روزهای سختی را سپری می‌کنند.

نزدیک به دو ماه از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در کشور می‌گذرد اما چالش انتخاباتی تا کنون میان داکتر عبدالله عبدالله و محمد اشرف غنی حال نشده است.

آقای غنی بنا بر اعلام نتایج انتخاباتی از سوی کمیسیون انتخابات، خود را رئیس جمهور میداند ولی عبدالله این نتیجه را قبول ندارد و میگوید، رقیبش با آرای تقلبی به قدرت رسیده است.

با همه این وجود، گفته میشود در روزهای اخیر، توافقاتی مبنی بر تقسیم قدرت میان عبدالله و غنی، شکل گرفته است.

این حرف هنوز از سوی هیچکدام از دو طرف به صورت رسمی تائید نشده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.